پیش بینی وضع هوا فردا پنج شنبه ۳ شهریور ۱۴۰۱ / گرد و خاک رقیق در غرب کشور / استقرار هوای گرم از شنبه

پیش بینی وضع هوا فردا پنج شنبه 3 شهریور 1401، سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح زرد برای ۱۲ استان طی روزهای چهارشنبه تا جمعه از استقرار هوای گردم در اکثر مناطق کشور طی هفته آینده خبر داد.

به گزارش رصد روز، پیش بینی وضع هوا فردا پنج شنبه ۳ شهریور ۱۴۰۱، سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح زرد برای ۱۲ استان طی روزهای چهارشنبه تا جمعه از استقرار هوای گردم در اکثر مناطق کشور طی هفته آینده خبر داد.

پیش بینی وضع هوا فردا پنج شنبه ۳ شهریور ۱۴۰۱

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، از گرد و خاک رقیق در استان‌های مرزی واقع در غرب کشور و استقرار هوای گرم از شنبه (۵ شهریورماه) تا اواخر هفته آینده خبرداد.

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهارکرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش ‌یابی هواشناسی طی پنج روز آینده در اغلب مناطق کشور آسمانی صاف و جوی آرام حاکم است.

وی ادامه داد: تا بعداز ظهر جمعه (۴ شهریورماه) در استان‌های مرزی واقع در غرب و جنوب غرب کشور گردوغبار رقیق و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نیست و در شرق وجنوب شرق و برخی مناطق مرکزی کشور وزش باد شدید گاهی همراه با خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از روز شنبه (۵ شهریورماه) تا اواخر هفته آینده در غالب مناطق کشور هوای گرم و آرام استقرار خواهد داشت.

ضیاییان افزود: امروز شرق دریای عمان و نیمه‌غربی خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۳ شهریورماه) صاف، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۱ و حداکثر دمای ۲۹ درجه سانتیگراد و روز جمعه (۴ شهریورماه) صاف  و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۰ و حداکثر دمای ۳۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲ و ۳ شهریور ماه) اهواز با دمای  ۴۴ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با دمای ۷ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی طی ۵ روز آینده در اکثر مناطق کشور آسمانی صاف و جو آرامی حاکم است.

از امروز تا بعدازظهر جمعه در استان‌های مرزی واقع در غرب و جنوب غرب کشور گردوغبار رقیق و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نیست و در شرق، جنوب شرق و برخی مناطق مرکزی کشور وزش باد شدید گاهی همراه با خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

از شنبه آینده تا اواخر هفته در اکثر مناطق کشور هوای گرم و آرام استقرار خواهد داشت،‌ضمن این‌که امروز شرق دریای عمان و نیمه غربی خلیج‌فارس مواج پیش‌بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی نسبت افزایش سرعت وزش باد، وزش باد نسبتا شدید، افزایش تلاطم و ارتفاع موج تا ۱.۵ متر هشدار داد.

گرد و خاک رقیق در غرب کشور

سازمان هواشناسی کشور درباره افزایش سرعت وزش باد، وزش باد نسبتا شدید، افزایش تلاطم و افزایش ارتفاع موج تا ۱.۵ متر از جمعه (۴ شهریورماه) تا اواخر وقت شنبه (۵ شهریورماه) در دریای عمان، تنگه هرمز و مناطق شرقی خلیج فارس، در استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان هشدار زردرنگ صادر کرد.

بر اثر این مخاطره خطر غرق شدن شناگران، احتمال آسیب به قفس‌ها و تورهای صیادی، اختلال در ترددهای دریایی و خطر خسارت به شناورهای کوچک و سبک و تفریحی وجود دارد.

سازمان هواشناسی برای جلوگیری از آسیب‌ها و خسارات، محدودیت فعالیت‌های دریایی از جمله فعالیت‌های تفریحی، تردد با شناورهای سبک و قایق‌های صیادی، اندیشیدن تمهیدات پیشگیرانه از خسارات احتمالی را توصیه می‌کند.

هشدار زردرنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

پیش بینی وضع هوای تهران فردا پنج شنبه ۳ شهریور ۱۴۰۱

 

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده، صاف تا کمی ابری و در بعضی ساعات همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده آسمانی صاف تا کمی ابری در بعضی ساعات همراه با وزش باد و امروز (۲ شهریورماه) در نواحی جنوبی گاهی وزش باد نسبتا شدید با احتمال خیزش موقتی گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

امروز در ساعات بعدازظهر و شب آسمان قسمتی ابری، در نواحی شمالی افزایش ابر، در ارتفاعات رگبار باران و در پاره‌ای نقاط رعد و برق دور از انتظار نیست.

وزش باد در تهران طی پنج روز آینده

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه‌های ورامین و فرودگاه امام خمینی(ره) با بیشینه دمای ۳۴ درجه سانتیگراد گرمترین نقاط استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده‌اند.

آسمان تهران فردا (۳ شهریور) صاف و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۰ و حداکثر دمای ۳۲ درجه سانتیگراد و طی جمعه (۴ شهریور) صاف گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۰ و حداکثر دمای ۳۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

توصیف سامانه: تداوم بادهای ۱۲۰ روزه، افزایش شیو فشاری و نفوذ گردو غبار

نوع مخاطره: وزش باد شدید و گردوخاک

منطقه اثر:

چهارشنبه ۱۴۰۱/۰۶/۰۲: خوزستان، ایلام، کرمانشاه، جنوب غرب کردستان، شمال بوشهر، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، نیمه جنوبی خراسان رضوی، کرمان، نیمه شرقی هرمزگان و نیمه شرقی اصفهان.

پنجشنبه ۱۴۰۱/۰۶/۰۳: ایلام، خوزستان، کرمانشاه، غرب لرستان، نیمه جنوبی خراسان رضوی، خراسان جنوبی، نوار شرقی و غرب کرمان، سیستان و بلوچستان و نیمه شرقی هرمزگان.

جمعه ۱۴۰۱/۰۶/۰۴: خوزستان، ایلام، جنوب غرب لرستان، غرب کرمانشاه، خراسان جنوبی، جنوب شرق خراسان رضوی، شمال سیستان و بلوچستان و نوار شرقی کرمان.

اثر مخاطره: کاهش کیفیت هوا، کاهش شعاع دید، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال شکستن نهال‌ها و درختان فرسوده، احتمال آسیب به تابلوهای تبلیغاتی، احتمال سقوط اشیا از ساختمان‌های نیمه‌کاره و احتمال اختلال در ناوگان حمل‌ونقل.

توصیه: اجتناب از هرگونه تردد غیرضروری برای افراد سالمند و کودکان در سطح شهر، پرهیز از هرگونه فعالیت‌های ورزشی در فضای باز، عدم پارک خودرو در کنار ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان فرسوده و پایش شاخص آلودگی توسط دستگاه‌های ذیربط و اتخاذ تصمیم مطابق با مقررات.

 

استقرار هوای گرم از شنبه

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار