پیش بینی وضع هوا ۱۵ فروردین ۱۴۰۰

پیش بینی وضع هوا 15 فروردین 1400 حکایت از افزایش دما در اکثر مناطق کشور و وزش باد شدید در نقاط دیگر دارد که می تواند موجب بروز خساراتی شود. 

به گزارش رصد روز ، پیش بینی وضع هوا ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ حکایت از افزایش دما در اکثر مناطق کشور و وزش باد شدید در نقاط دیگر دارد که می تواند موجب بروز خساراتی شود.

 

پیش بینی وضع هوا ۱۵ فروردین ۱۴۰۰

 

امروز یکشنبه ۱۵ فروردین بارش فقط  در برخی نقاط استان‌های خراسان شمالی و خراسان رضوی ادامه دارد و در بیشتر نقاط کشور جو پایدار و آرام خواهد بود اما وزش باد شدید را در برخی مناطق هشدار داده می شود. در جنوب خراسان جنوبی، شمال سیستان‌و‌بلوچستان، شرق کرمان موجب بروز خسارت به تاسیسات شهری و روستایی، خیزش و توفان گردوخاک و کاهش دید و کیفیت هوا، آسیب به سازه‌های موقت، گلخانه‌ها، تابلو‌ها و بنر‌های تبلیغاتی، آسیب به دکل‌های برق، سقوط اجسام از ارتفاع به ویژه در کارگاه‌های ساختمانی، شکستن درختان فرسوده می‌شود.

سازمان هواشناسی در این اطلاعیه بر محکم کردن سازه‌های موقت، تابلو‌های تبلیغاتی، احتیاط در عبور از مجاورت ساختمان‌های نیمه‌کاره، تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارات ناشی از وزش باد شدید، لغو فعالیت‌های کوهنوردی، لغو پرواز هواپیما‌های سبک و گلایدرها، انجام اقدامات مقتضی برای حفاظت از تاسیسات و محصولات کشاورزی و سایر اقدامات پیشگیرانه، توصیه کرد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: امروز در شرق و جنوب شرق و وزش باد شدید همراه با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری در سواحل خزر وزش گرم باد پیش بینی می شود.

ضیائیان گفت: دمای هوا امروز در شمال شرق بین ۷ تا ۱۵ درجه و در شرق و جنوب شرق ۶ تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: از امروز در سواحل خزر و از دوشنبه تا چهارشنبه در اغلب مناطق کشور روند تدریجی افزایش دما را داریم.

وی اظهار داشت: از دوشنبه تا چهارشنبه هفته جاری در اغلب مناطق کشور جوی پایدار حاکم است.

ضیائیان اظهار داشت: امروز اهواز با بیشینه دمای ۲۹ درجه بالای صفر و بندرعباس با بیشینه دمای ۳۱ درجه بالای صفر گرمترین مراکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۵ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران امروز صاف همراه با وزش باد همچنین احتمال باد شدید پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۲۲ و ۱۱ درجه خواهد بود.

 

 

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار