چرا دستورات رئیس‌جمهور درباره مطالبات پرستاران اجرایی نشده است؟

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس درباره پیگیری مطالبات پرستاران گفت: در جریان همه مشکلات جامعه پرستاری هستیم، به همین دلیل نامه‌ای خدمت آقای رئیس‌جمهور نوشتیم، دکتر پزشکیان به رئیس برنامه و بودجه ارجاع دادند، آقای پورمحمدی هم در جواب نامه ما به ر...

به گزارش رصد روز، حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت مجلس درباره پیگیری مطالبات پرستاران گفت: در جریان همه مشکلات جامعه پرستاری هستیم، به همین دلیل نامه‌ای خدمت آقای رئیس‌جمهور نوشتیم، دکتر پزشکیان به رئیس برنامه و بودجه ارجاع دادند، آقای پورمحمدی هم در جواب نامه ما به رئیس‌جمهور، اقدامات انجام شده و در جریان را نوشته‌اند که این کارها انجام شده و داریم پیگیری می‌کنیم.

شهریاری با اشاره به تحقق نیافتن دستورات رئیس‌جمهور بیان کرد: تا امروز آن چیزی که ما شاهد هستیم حداقل در دانشگاه‌ها و وزارت بهداشت و درمان آن چیزی که خواسته ما بوده و رئیس برنامه و بودجه هم تایید کرده هنوز اتفاق نیفتاده است. به همین دلیل نامه‌ای تهیه می‌شود خطاب به وزیر بهداشت تا اطلاع دهیم که دستورات آقای رئیس‌جمهور و رئیس برنامه و بودجه اجرایی نشده و چرا اجرایی نشده است.

رئیس کمیسیون بهداشت در پاسخ به این سوال که تعلل و کم‌کاری از سازمان برنامه و بودجه بوده که مبلغ را اختصاص نداده یا دانشگاه‌ها و وزارت بهداشت تعلل کرده‌اند، گفت: سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده این مبلغ را اختصاص داده است اما از دانشگاه‌ها و وزارت بهداشت احساس می‌شود که اختصاص نیافته و اجرایی نشده است.

این نماینده مجلس با اشاره به نزدیک بودن روز پرستار عنوان کرد: ۱۷ آبان ماه روز پرستار است و ما در تلاش هستیم که تا این روز بخش قابل توجهی از این مطالبات که به حق هم هستند، عملیاتی شود.

پرداخت ۲۵ هزار تومان برای ساعت اضافه کار یک پرستار توهین است
رئیس کمیسیون بهداشت مجلس با تاکید بر اینکه ما در کمیسیون بهداشت و مجلس با جدیت در حال پیگیری این موضوع هستیم، ادامه داد: پیگیری‌های ما هم مربوط به مطالبات معوق و هم افزایش قیمت ساعت کار و … می‌شود. اینکه ساعت اضافه کار یک پرستار را ۲۵ هزار تومان پرداخت کنند به نظر من توهین است.

او در پایان درباره سرانجام پیگیری مطالبات پرستاران تاکید کرد: بالاخره ما این شرایط را برای آقای وزیر می‌نویسیم و ایشان به ما می‌گوید که مشکل کجاست تا اگر دوباره لازم باشد پیگیری‌های لازم انجام شود.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار