چرا سهامداران بیمه نوین باید امیدوار باشند؟

با وجود شرایط حاکم بر بیمه نوین از حیث تراز مالی و مقایسه آن با سنوات گذشته بررسی برخی اتفاقات در بیمه نوین نشان می دهد که وضعیت فعلی این شرکت بیمه ای زودگذر بوده و پایدار نیست.

به گزارش رصد روز، شرایط حاکم بر بیمه نوین شاید با مروری بر سالهای گذشته بسیاری از سهامداران آن را نسبت به وضعیت مالی آن نگران می کند هرچند که بررسی اقدامات صورت گرفته در این شرکت خصوصاً در موضوع ارتقای زیرساخت ها و افزایش توانمندی شرکت برای ایفای خدمات بسیاری از چالش های آن را حل شدنی می نماید اما با این همه مروری بر اتفاقات افتاده در این شرکت نشان می دهد که آنچه در حال حاضر در بیمه نوین شاهد هستیم ظرفیت واقعی آن نیست و با توجه به نسبت های قابل مشاهده در گزارشات مالی باید اذعان کرد که سهامداران این شرکت می توانند با امیدواری به آینده شرکت سهامداری کنند.

دلایل زیان بیمه نوین در ۶ ماهه ۱۴۰۲ چه بود؟

تاریخ اتمام بیمه نامه تکمیلی درمان کارکنان بانک ملی که یکی از بیمه گذاران بزرگ این شرکت میباشد نیمه مرداد ماه ۱۴۰۲ بوده و جهت تمدید آن نرخ حق بیمه ای برای سال سوم محاسبه گردیده است و به بیمه گذار اعلام شده و مذاکرات با بیمه گذار جهت حصول به توافق کماکان ادامه دارد لذا بیمه نامه تکمیلی درمان کارکنان بانک ملی برای سال سوم قرارداد فیمابین ، تا این تاریخ توسط بیمه نوین هنوز صادر نشده است. از طرفی خسارتهای مربوط به بیمه نامه صادره سال گذشته بیمه گذار  مربوطه در حال پرداخت می باشد.

عدم تناسب خسارتهای پرداختی با نرخ حق بیمه های دریافتی که در اثر افزایش قابل توجه هزینه های دارو و درمان و تعرفه های پزشکی اتفاق افتاده ، منجر به تحمیل هزینه سنگین به کلیه شرکتهای بیمه فعال در حوزه بیمه های درمان شده است.

ضریب خسارت رشته درمان این شرکت در شش ماهه اول سال ۱۴۰۲ ، ۱۴۷٫۸ درصد است که از یک طرف ناشی از عدم تمدید بیمه نامه تکمیلی درمان کارکنان بانک ملی ایران و در نتیجه کاهش صدور شش ماهه ۱۴۰۲ نسبت به دوره مشابه سال ۱۴۰۱ و از طرف دیگر افزایش ۸۳ درصدی خسارتهای پرداختی درمان در دوره مذکور بود.

سهامداران بیمه نوین بخوانند؛

در حال حاضر نسبت سرمایه گذاری ها به دارایی بیمه نوین ۳۰ درصد می باشد که در شرایط فعلی بازار درصد منطقی و قابل توجیهیست.

نرخ بازدهی سرمایه گذاریهای بیمه نوین علیرغم نوسانات همه جانیه در بازار سرمایه و سایر بازارهای جانبی به ۱۵ درصد می رسد که می توان با احتمال میل به صعود بازارها در بازه باقیمانده تا پایان سال به افزایش آن امیدوار بود.

برتری داراییهای شرکت نسبت به بدهی ها که یکی از مهمترین پارامترهای ارزیابی می باشد نشان می دهد که با جایگزین کردن کردن پورتفوی جدید به جای پورتفوی بانک ملی و یا ادامه آن با بانک خیلی زود شرایط مالی در بیمه نوین رو به تغییر و بهبودی خواهد گذاشت.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط