چرت زدن همتی در نشست خبری پزشکیان+ ویدیو

چرت زدن همتی در نشست خبری مسعود پزشکیان سوژه رسانه‌ها شد!

به گزارش رصد روز، چرت زدن همتی در نشست خبری مسعود پزشکیان سوژه رسانه‌ها شد!

 

عبدالناصر همتی (زادهٔ ۲۰ فروردین ۱۳۳۶ در کبودرآهنگ) سیاستمدار اصلاح‌طلب و اقتصاددان ایرانی است که از سال ۱۴۰۳ در دولت چهاردهم به‌عنوان وزیر امور اقتصادی و دارایی فعالیت می‌کند.

همتی عناوین و مناصبی مانند استادیار دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران رئیس بانک مرکزی ایران، رئیس بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، مدیر عامل بانک سینا، مدیر عامل بانک ملی ایران، عضو کمیته اقتصادی شورای عالی امنیت ملی را در کارنامهٔ خود دارد.

زندگی و تحصیلات
عبدالناصر همتی زادهٔ ۲۰ فروردین ۱۳۳۶ در کبودرآهنگ است. عبدالناصر همتی سال ۵۸ دوره کارشناسی علوم اقتصادی را در دانشگاه تهران به پایان رساند؛ و در همان دانشگاه سال ۶۶ کارشناسی ارشد خود را دریافت کرد و درجه دکترای اقتصاد خود را در سال ۱۳۷۲ از دانشگاه تهران اخذ کرد. عبدالناصر همتی دانشیار دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران است و مدرس اقتصاد کلان و اقتصاد انرژی در دانشگاه‌های ایران است. او دوره حسابرسی مؤسسه کوپرز اند لیبراند ۱۳۵۶و دوره تحقیقاتی – مطالعاتی در رشته اقتصاد در دانشگاه لندن ۱۳۷۰ گذرانده است.

گفته شده بود که سپیده شبستری، همسر همتی، نسبتی فامیلی با برادر کوچک‌تر علی اکبر هاشمی رفسنجانی دارد. وی دربارهٔ نسبت فامیلی خود با هاشمی رفسنجانی گفت: «هیچ نسبتی با ایشان ندارم؛ هنوز هم خیلی‌ها فکر می‌کنند نسبت فامیلی دارم، البته ارادات ویژه‌ای به مرحوم آیت‌الله هاشمی دارم، ولی هیچ نسبتی با خانواده ایشان ندارم.»همتی سه فرزند دارد که شایعاتی در مورد حضور فرزندانش در ایالات متحده آمریکا مطرح شد که با تکذیب او همراه بود.

مناصب
دانشگاه
عبدالناصر همتی با رتبه اول دوره کارشناسی ارشد اقتصاد دانشگاه تهران را آغاز کرده بود و در سال ۱۳۵۹ مسئول کمیته اقتصادی جهاد دانشگاهی بود. او همچنین از ۱۳۷۲ تا ۱۳۸۵ استادیار دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران بود.

صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران
او در سال‌های ۱۳۵۹ تا ۱۳۷۳ در سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کرد و تا معاونت سیاسی این سازمان پیش رفت. او ۹ سال مدیرکل خبر و ۵ سال معاون سیاسی صدا و سیما بود. وی در دوران جنگ ایران و عراق، از مسئولان تبلیغات جنگ بود. او همچنین از ۱۳۶۴ تا ۱۳۶۷ رئیس واحد مرکزی خبر، از ۱۳۶۷ تا ۱۳۶۸ مدیر پخش اخبار صدا و سیما و از ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۳ معاونت سیاسی سازمان صدا و سیما بود.

بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران
عبدالناصر همتی از سال ۱۳۷۳ تا ۱۳۸۵ طی سه دوره به عنوان رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و رئیس شورای عالی بیمه فعالیت کرد و نقش کلیدی در طراحی و اجرای سیاست‌های آزاد سازی و خصوصی‌سازی در صنعت بیمه داشت. در جمهوری اسلامی ایران، از وی به عنوان پدر بیمه‌های خصوصی یاد شده است.

بعد از آنکه محمدابراهیم امین رئیس کل بیمه مرکزی ایران در پی انتشار فیش حقوق‌های نجومی مدیران بیمه از سمت خود استعفا کرد، وزیر اقتصاد عبدالناصر همتی مدیرعامل بانک ملی ایران را برای رئیس کلی بیمه مرکزی ایران به هیئت وزیران معرفی کرد که مورد موافقت هیئت وزیران قرار گرفت.

شرکت بیمه اتکایی آسیایی
عبدالناصر همتی از سال ۱۳۸۰ تا ۱۳۹۸ به مدت شش دوره لاینقطع ریاست شورای عالی شرکت بیمه اتکایی آسیایی (کمیسیون اقتصادی – سیاسی آسیا و اقیانوسیه سازمان ملل متحد – اسکاپ) مستقر در بانکوک پایتخت تایلند را بر عهده داشت که با رای مستقیم روسای بیمه ۱۰ کشور مهم آسیایی به این سمت انتخاب شده‌بود.

کمیتهٔ اقتصادی شورای امنیت ملی
عبدالناصر همتی در دوره مسئولیت حسن روحانی در شورای عالی امنیت ملی به مدت پنج سال عضو کمیته اقتصادی شورای امنیت ملی بود.

بانک سینا
عبدالناصر همتی از ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۲ برای مدت ۷ سال مدیرعاملی بانک سینا را به عهده داشته[۱۱]و در این مدت مؤسسه مالی و اعتباری بنیاد را با بانک سینا ادغام کرد.وی در آغاز دوران ریاست‌جمهوری سید محمد خاتمی پیشنهاد اولیه تأسیس «صندوق ذخیره ارزی»[۳۳] را که بعداً به نام «صندوق توسعه ملی» نام گرفت به او ارائه داد. از جمله اقدامات وی در این دوره تلاش مؤثر برای لغو تحریم بانک سینا بود که منجر به خارج شدن بانک سینا با رأی دادگاه عالی اروپا[۳۶] از فهرست تحریم اتحادیه اروپا گردید.

بانک ملی
علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی به مجمع عمومی بانک ملی پیشنهاد کرده بود که عبدالناصر همتی جایگزین فرشاد حیدری در ریاست بانک ملی شود و اعضای مجمع با پیشنهاد وزیر اقتصاد موافقت کردند.

سفارت ایران در چین
وی پس از خاتمه فعالیت در بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، و قبل از نشستن بر مسند رئیس کلی بانک مرکزی از تیر تا آذرماه ۱۳۹۷ سفیر ایران در چین بود.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار