چک امن دیجیتال بانک کشاورزی چابک در افزایش امنیت و تضمین در صحت معاملات

بانک کشاورزی در ادامه معرفی محصولات جدید در سال جاری اقدام به رونمایی از یکی از مهمترین خدمات مورد نیاز مشتریان یعنی چک امن دیجیتال بانک کشاورزی با عنوان چابک کرد که ضرورت استفاده از آن در معاملات انکار ناپذیرست.

به گزارش رصد روز، نگاهی به تغییرات صورت گرفته در موضوع چک به عنوان یکی از مهمترین تضامین معاملات اشخاص حقیقی و حقوقی نشان می دهد که سیر تحولات آن به صورت قابل توجهی در دو سال گذشته افزایش یافته و در این میان همواره تلاش بر این بوده تا امنیت و صحت معاملات بهبود پیدا کرده و در نتیجه اعتماد عمومی با شبکه بانکی بیشتر شود.

اصلاح قانون چک هرچند که دیر در کشور اجرا شد و وقفه ای طولانی در عملیاتی کردن آن به وجود آمد اما در عین حال سرعت ایده ها و ابتکارات مدیران بانکی در افزایش امنیت چک توجه بسیاری از منتقدان را به خود جلب کرد. نگاهی به محصولات شبکه بانکی در حوزه چک به خوبی مؤید آنست که رقابت بانکها برای معرفی بهترین محصول در این حوزه از حساسیت بالایی برخوردارست و البته وجه مشترک همه محصولات در این باره امنیت چک، سلامت معاملات و مبارزه با پولشوییست.

قانون جدید از سال ۱۴۰۰ در کشور اجرا شد و در ابتدا مهم‌ترین الزامات و ضوابط آن ممنوعیت صدور چک در وجه حامل، حذف پشت نویسی چک، ثبت و انتقال چک در سامانه صیاد توسط صادرکنندگان و دریافت کنندگان و مدت اعتبار سه ساله بود که در بازنگری بعدی مدت اعتبار تعیین شده برای چک به مدت سه سال از تاریخ دریافت دسته چک حذف شد.

هرچند که ثبت چک در سامانه صیاد میزان چکهای برگشتی در همان ماههای ابتدایی اجرایی شدن قانون جدید را به شدت کاهش داد اما مبارزه با پولشویی و نیز تضمین امنیت دسته چک از دیگر نگرانی هایی بود که باعث شد تا بسیاری از بانکها به سمت صدورق چکهای دیجیتال حرکت کنند.

چابک ( چک امن دیجیتال بانک کشاورزی ) محصولی مشتری محور بر مبنای افزایش امنیت

چک الکترونیکی در واقع نوعی انتقال الکترونیکی ساده از حساب جاریست که سرعت، دقت و امنیت بیشتری  در عملکرد و نقد شوندگی دارد. به عبارتی چک الکترونیکی یا eCheck نسخه دیجیتالی چک کاغذی است که پول را از حساب جاری پرداخت کننده، برداشت می‌کند و از طریق پردازشگر مستقیما بدون دخالت کارمندان بانک، به حساب جاری دریافت کننده منتقل می‌کند.چک دیجیتال درست مانند چک‌های کاغذی عمل می‌کند و تمامی اطلاعاتی که طبق قانون جدید چک باید روی چک‌های کاغذی پیاده شود، به صورت الکترونیکی در سامانه چک الکترونیکی ثبت و به صورت خودکار بر روی چک دیجیتال درج می شود.

چک دیجیتال از زیر مجموعه های انتقال وجه الکترونیکی(EFT) به شمار می‌رود که مانند دیگر خدمات بانکداری الکترونیک، عملیات بانکی را تسریع می‌کند. برای استفاده از خدمات چک الکترونیکی باید شماره مسیریابی بانک، شماره حساب جاری به همراه نام صاحب حساب در دسترس باشد. برای تایید پرداخت الکترونیکی چک، مشتری با تایید شرایط و ضوابط وب سایت و امضای الکترونیکی قرارداد، تراکنش را تایید می‌کند. زمانی که پرداخت الکترونیکی چک انجام می شود، بلافاصله رسیدی صادر شده که می توان آن را چاپ و یا به صورت فایل PDF ذخیره کرد.

از جمله مهم ترین مزیت‌های چک دیجیتال می توانیم به سرعت پردازش و ثبت الکترونیکی پرداخت اشاره کرد که دارای امنیت بالایی است.چرا که با اعتبار سنجی، اعتبار فردی که چک را می‌کشد مشخص می شود و اشخاص نمی‌توانند به راحتی چک بی محل بکشند.

از دیگر مزایای چک دیجیتال عبارتند از:

  • با امنیت بالا باعث کاهش جرایم بانکی می‌شود.
  • سرعت بالا در صدور و پرداخت چک
  • دارای کارمزد کمتر است.
  • باعث صرفه جویی در مصرف کاغذ می شود.
  • محدودیت در تعداد برگ چک وجود ندارد.
  • صدور چک بی محل به حداقل می رسد.
  • امکان استفاده در تمامی معاملات
  • کلاهبرداری و برگشت چک به حداقل میرسد.
  • امکان تغییر اطلاعات چک وجود ندارد.
  • تسهیل عملیات حسابداری
  • روند نقل و انتقال چک همواره مشخص است.
  • فرآیند تضمین پرداخت وجه چک دیجیتال، ریسک کمتر را به همراه دارد.
  • چک دیجیتال بهترین گزینه است برای کسانی که پرداخت های مکرر انجام می دهند.

 

بانک کشاورزی به همین واسطه یکی از مهمترین خدمات خود را در سال جدید با عنوان چک امن دیجیتال بانک کشاورزی با عنوان چابک رونمایی کرد.

محصولی که می تواند علاوه بر قرار دادن بانک کشاورزی در باشگاه چکهای دیجیتال زمینه ای را فراهم کند تا امنیت و تضمین معاملات با چک های صادر شده از این بانک در بالاترین سطح قرار گیرد.

مزایای استفاده از چابک

صدور چک در هر ساعتی از شبانه روز، انجام تمامی عملیات مربوط به چک و حساب مرتبط با آن بدون نیاز به مراجعه حضوری به بانک، به صفر رسیدن سوءاستفاده از چک، بالا بودن امنیت، عدم امکان سرقت و امکان دریافت همزمان چک کاغذی از جمله مزایای چابک به عنوان جدیدترین خدمات بانک کشاورزیست.

از دیگر مزایای استفاده از چابک ( چک امن دیجیتال بانک کشاورزی ) امکان درخواست چک دیجیتال بدون محدودیت ۸۰ درصد تعیین شده چکهای کاغذیست.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار