کارنامه قابل توجه بانک سینا در پایان سال ۱۴۰۲

بانک سینا با عملکرد مناسب و مدیریت منابع در سال گذشته میانگین رشد خوبی را در همه شاخصه های مالی روایت می کند که در این گزارش مروری اجمالی بر دستاوردهای این بانک در سال 1402 خواهیم داشت.

به گزارش اختصاصی رصد روز، انتشار صورتهای مالی حسابرسی نشده بانک سینا منتهی به پایان اسفند ۱۴۰۲ از عملکرد مثبت بانک در شاخص های مالی حکایت دارد. بانک سینا که در گزارشات پایان آذرماه سود خالص ۱۴ هزار و ۸۸ میلیارد ریالی را محقق کرده بود و جمع درآمد تسهیلات اعطایی، سپرده گذاری و اوراق بدهی آن ۸۱ هزار و ۱۳۱ میلیارد ریال دیده می شود در پایان اسفند ۱۴۰۲ موفق شد تا افزایش قابل قبولی را در این شاخصها ثبت کند.

یکی از نکات قابل توجه در صورتهای مالی بانک سینا را باید در رشد درآمدهای عملیاتی آن در پایان ۱۲ ماهه ۱۴۰۲ دانست. درآمدهای عملیاتی بانک سینا در پایان ۹ ماهه سال قبل ۴۰ هزار و ۹۶۷ میلیارد ریال بود که با عملیات متمرکز بانکداری و کنترل ورود و خروج نقدینگی این میزان را نیز افزایش داد.

از دیگر دستاوردهای بانک سینا در سال گذشته را باید در افزایش سود خالص دید. هرچند که بانک سینا در همه مقاطع سال گذشته روند رو به رشدی داشت اما میانگین رشد شبکه بانکی در بخش خصوصی در شاخصهای مورد بحث نشان از استراتژی پایدار در این بانک دارد.

افزایش سود انباشته و حقوق مالکانه از دیگر نتایجی است که در گزارشات مالی بانک سینا در پایان سال قبل حاصل شد تا تلاش بانک سینا در جهت احقاق حقوق سهامداران منتج به خلق نتایج مثبتی باشد که ماراتن سال ۱۴۰۳ را جذاب خواهد کرد.

بانک سینا در پایان سال قبل و در صورتهای مالی جداگانه ۱۰۹ هزار و ۱۷۸ میلیارد ریال درآمد تسهیلات اعطایی، سپرده گذاری و اوراق بدهی را می بیند که نسبت به به مدت مشابه ۴۳ درصد افزایش داشت.

خالص درآمد تسهیلات و سپرده گذاری این بانک با رشد ۴۹ درصدی به ۴۳ هزار و ۳۲۶ میلیارد ریال رسید. خالص درآمد کارمزد در بانک سینا در پایان اسفند ۱۴۰۲ با رشد ۴۸ درصدی نسبت به مدت مشابه ۱۱ هزار و ۷۲۸ میلیارد ریال را نشان می دهد. بانک سینا در یکساله ۱۴۰۲ همچنین بارشد ۵۲ درصدی در درآمدهای عملیاتی این میزان را به ۵۶ هزار و ۷۲۶ میلیارد ریال رساند و سود خالص بانک نیز با بهبود ۶۹درصدی ۱۸ هزار و ۸۸۶ میلیارد ریال بود.

طیق صورتهای مالی جداگانه مربوط به سال گذشته بانک سینا به ازای هرسهم ۴۷۲ ریال سود خالص شناسایی کرد که نسبت به مدت مشابه ۷درصد ارتقا  داشت.

جمع حقوق مالکانه بانک سینا در پایان سال قبل ۶۶ هزار و ۶۱۲ میلیارد ریال بود تا ۴۰ درصد رشد در بازه یکساله ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۲در این شاخص مشاهده شود.

از دیگر دستاوردهای بانک سینا که مهمترین نتیجه مدیریت بانکداری خواهد بود را باید در افزایش اعتماد مردم به سبب رشد ۵۶درصدی سپرده های مشتریان دید. بنا به این گزارش در پایان سال قبل سپرده های مشتریان این بانک به ۲۹۵هزار و ۸۷۰ میلیارد ریال رسید که نرخ صعودی قابل توجهی نسبت به مدت مشابه بود.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

منبع : رصد روز

مطالب مرتبط

آخرین اخبار