کارنامه قابل توجه سلطانی در بیمه سینا با افزایش سرمایه تکمیل می شود

بدون شک یکی از اصلی ترین مطالبات سهامداران بیمه سینا پس از دستاوردهای فعلی تلاش در جهت افزایش سرمایه این شرکت است که می تواند با افزایش سهم از بازار و جذب پرتفوهای سودآور انتفاع بیشتری را نصیب سهامداران کند.

به گزارش رصد روز، بیمه سینا در شرایطی در لاین تحول قرار گرفته که به نظر می رسد تغییرات انجام شده در این شرکت بیمه ای را تنها باید از بعد مدیریتی مورد ارزیابی قرار داد چرا که دستاوردهای تیم مدیریتی جدید بیمه سینا علاوه بر بازگرداندن بیمه سینا به روزهای اوج مشوق خوبی برای تیم فروش آن بود. نگاهی به سبد پرتفوی این شرکت نشان می دهد که برخلاف تصورات مجموع پرتفوهای جذب شده این شرکت از بنیاد مستضعفان بیشتر از ۱۳ درصد نیست که این مسئله به معنی کارکرد قابل قبول تیم فروش و کارگزاریهای آن و در نتیجه جذب پرتفوهای سودآفرین برای بیمه سیناست.

بیمه سینا با افزایش سرمایه متحول می شود

مروری اجمالی بر کارنامه شش ماهه نخست بیمه سینا و نیز عملکرد ۸ ماهه این شرکت حاکی از آن است که عمق تحولات در این شرکت نتایج قابل قبولی برای سهامداران آن داشت بطوریکه تنها در یک مورد سود خالص هرسهم این شرکت بیمه ای به ۲۳۳ ریال در پایان نیمسال نخست ۱۴۰۱ رسید در حالیکه در نیمه نخست سال گذشته نه تنها که سودآفرینی در نماد وسین وجود نداشت بلکه به ازای هر سهم ۵۰۶ ریال زیان حالص محقق شده بود.

بررسی ها نشان می دهد در ۳ ماهه گذشته و با وجود نوسانات شدید بازار سرمایه نماد وسین جزو نمادهای سودآور گروه بیمه ای بوده که از این منظر باید گفت رصد بازار سرمایه و واکنش متناسب با آن طی بازه زمانی یاد شده یکی دیگر از موفقیتهای کادر مدیریتی بیمه سینا بوده که در بسیاری از نمادهای بازار مشاهده نمی شود.

با این حال برای تقویت روند فعلی نیازست تا ارکان مالی بیمه سینا با تعدیلات نسبی به بهبود بیشتری برسد که در این صورت می توان شاهد تقویت کارگزاران و شبکه فروش، افزایش سهم از بازار، جذب پرتفوهای سودآور، توانایی تولید محصولات جذاب، بهبود ساختار مالی، تقویت سرمایه گذاری ها و در نتیجه چابکی بیشتر نماد وسین باشیم.

بضاعت فعلی بیمه سینا این امکان را فراهم کرد تا در کنار راهبرد مدیریتی از بحران خارج شده و به سمت سودآفرینی حرکت کند که در این مسیر افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی یا آورده نقدی و مطالبات حال شده می تواند روند بهبود ساختار مالی را در این شرکت بیمه ای تسریع نماید و در نتیجه انتفاع بیشتری نصیب سهامداران و بیمه گذاران آن شود.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار