کاهش قیمت در انتظار طلای جهانی؟

قیمت طلا و سکه با توجه به تعطیلات روزهای گذشته نوسانات جزئی را به ثبت رساند. اما کارشناسان بازارهای مالی معتقدند با توجه به روند انس جهانی طلا، بازار مسیر جدیدی را در پیش بگیرد.

به گزارش رصد روز،قیمت طلا و سکه پس از تعطیلات هفته جاری، آخرین روز کاری خود را در این هفته با روند صعودی آغاز کرد. آنگونه که سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران اعلام کرده است، طلای ۱۸ عیار امروز، ۱۵ شهریور ۱۴۰۳ و تا لحظه انتشار این گزارش، کار خود را با افزایش قیمت آغاز کرد و به سه میلیون و ۶۳۸ هزار تومان رسید. طلای ۲۴ عیار هم افزایش قیمت‌ را تجربه کرد و در نرخ چهار میلیون و ۸۵۰ هزار تومان عرضه شد.

سکه هم در بازه فعلی خود نوسانات جزئی را تجربه کرد. بر این اساس، سکه طرح جدید با افزایش جزئی نسبت به آخرین روز کاری بازار پیش از تعطیلات، به ۴۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید. سکه طرح قدیم هم گران شد و نرخ ۳۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را در کارنامه قیمتی خود به ثبت رساند.

طلای جهانی اما این روزها روند مشخصی را طی نمی‌کند و با نوسانات جزئی درجا می زند. امروز هم طلای جهانی به قیمت ۲۵۰۴ دلار به ازای هر انس رسید.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه، ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
کارشناسان بازارهای مالی معتقدند که آغاز هفته جدید با توجه به تعطیلی بازار، روند بی‌جهتی را در ابتدا طی می‌کند، اما در ادامه هفته بازار شاهد روند قیمتی جدیدی خواهد بود.

کارشناسان اقتصادی تا مشخص شدن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روند قیمت در بازارهای مالی را با نوسانات محدود پیش‌بینی می‌کنند. آن‌ها می‌گویند که درصورت عدم حرکت طلای جهانی در مسیر صعودی، بازارهای جهانی ممکن است شاهد کاهش نرخ طلا و بازگشت به کانال ۲۴۰۰ باشد. در این شرایط احتمال کاهش قیمت طلا در بازار داخلی هم وجود خواهد داشت.

البته فعالان این بازار هم می‌گویند که سکه بهار آزادی درحال تثبیت در کانال جدید است. به نظر می‌رسد اگر این تثبیت ادامه داشته باشد، در بلندمدت قیمت سکه بهار آزادی نیز حرکت افزایشی را تجربه می‌کند.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار