کنایه‌ گلزن ذوب‌آهن به بیرانوند!

لطیفی با گلزنی در تبریز، نخستین باخت تراکتور را رقم زد. وینگر ذوب حالا از نخستین گل فصلش و نخستین برد ذوب‌آهن می‌گوید.

به گزارش رصد روز، امید لطیفی، وینگر ۲۵‌ساله ذوب‌آهن، چهره اول این تیم در بازی حساس با تراکتور بود. او به‌عنوان بازیکن تعویضی در دقیقه‌۵۷ وارد زمین شد و ۱۰‌دقیقه بعد یک گل مهم و ۳‌امتیازی برای ذوبی‌ها به ثمر رساند تا پس از ۳‌تساوی متوالی، نخستین برد فصل گاندوها در تبریز رقم بخورد.

 

لطیفی تأکید می‌کند که آنها به هیچ عنوان تحت‌تأثیر ورزشگاه تبریز قرار نگرفتند و جو استادیوم انگیزه ذوبی‌ها را برای شکست دادن تراکتور بیشتر کرده بود. لطیفی در مورد برد بزرگ تیمش در تبریز و مسائل مختلف دیگر به سؤالات همشهری پاسخ می‌دهد.

کتور شروع کنیم که با برد غیرقابل پیش‌بینی شما در تبریز همراه شد. بازی چطور بود؟
بازی خوبی بود و هر دو تیم دنبال برد بودند. تراکتور ستاره‌های باکیفیتی دارد. آنها با هزینه‌هایی که کردند، تیم خوبی در این فصل دارند. چند بازیکن ملی‌پوش و چند بازیکن خارجی، کیفیت فنی تراکتور را در این فصل بالاتر برده‌ و از همین رو می‌دانستیم در تبریز کار سختی داریم. خدا را شکر که ۳‌امتیاز مهم گرفتیم و نخستین برد را در این فصل به‌دست آوردیم.

واقعا برای برد به زمین رفته بودید یا اینکه تساوی هم برای شما راضی‌کننده بود؟
قبل از این بازی در ۳‌مسابقه، ۳تساوی به‌دست آوردیم که فکر می‌کنم می‌توانستیم نتایج بهتری هم بگیریم. ما باور داشتیم که می‌توانیم تراکتور را ببریم و فصل گذشته هم در تبریز این تیم را شکست داده بودیم.

در این بازی یک گل ۳‌امتیازی زدی. این نخستین گل تو در این فصل بود؟
بله، این نخستین گلی بود که در این فصل زدم. این لطف خدا و زحمت بچه‌ها بود که توانستم به تراکتور گل بزنم و امیدوارم در بازی‌های بعدی هم برای تیمم بازیکن مفیدی باشم و گل بزنم.

بعد از بازی هم به سبک خاصی خوشحالی کردی.
بله، من می‌خواستم به‌خودم ثابت کنم که هستم و انگیزه زیادی در این فصل دارم. این سبک خوشحالی‌ها را معمولا کریس رونالدو انجام می‌دهد. او می‌تواند یک الگوی به تمام معنا برای همه بازیکن‌ها باشد و سعی می‌کنم از لحاظ فنی چیزهای زیادی از این بازیکن یاد بگیرم. کریس رونالدو در فوتبال به من انگیزه می‌دهد که همیشه تلاش کنم و همیشه سخت تمرین کنم تا به هدف‌هایم برسم.

هدف مهم تو در این فصل چیست؟
دوست دارم در هر بازی برای ذوب‌آهن مثمرثمر باشم و در نهایت به تیم ملی دعوت شوم. حتی به آقای گل شدن هم فکر می‌کنم.

آیا تا به حال به علیرضا بیرانوند گل زده بودی؟
خیر، این اولین‌بار بود که به بیرانوند گل زدم. او بهترین دروازه‌بان ایران و یکی از بهترین گلرهای آسیاست. وقتی مقابل چنین دروازه‌بانی قرار می‌گیرید، طبیعتا انگیزه‌های خاصی برای گل‌زدن پیدا می‌کنید. فکر می‌کنم گل‌زدن به بیرانوند زیاد سخت نبود و خوشحالم که توانستم دروازه چنین گلر باکیفیتی را باز کنم.

فکر می‌کنی ذوب‌آهن رتبه بهتری نسبت به فصل گذشته کسب کند؟
تمام هدف ما همین است که بهتر از فصل گذشته نتیجه بگیریم.

تیم شما در این فصل درگیر مشکلات مالی است و تا اینجا فقط ۱۰‌درصد به‌حساب بازیکنان واریز شده. در این مورد چه صحبتی داری؟
واقعیت این است که من دوست دارم تمرکزم را روی فوتبال بگذارم و در این مورد بزرگ‌ترهای تیم می‌توانند صحبت کنند. این پنجمین سالی است که با محمد ربیعی کار می‌کنم. ایشان در این سال‌ها به من لطف داشته و در فوتبال خیلی کمکم کرده است. امیدوارم برای او و تیمم بازیکن مفیدی باشم.
جو استادیوم تبریز واقعا فوق‌العاده بود و ما اتفاقا از حضور هواداران تراکتور در ورزشگاه انگیزه گرفتیم. همیشه فوتبالیست‌ها از بازی در ورزشگاهی که تماشاگران زیادی در آن حضور دارند لذت می‌برند و اگر تماشاگر در استادیوم نباشد، فوتبال روح ندارد. ما از جو استادیوم لذت بردیم و انگیزه زیادی هم داشتیم تا تراکتور را در زمین خودش شکست بدهیم که خوشبختانه این اتفاق رخ داد.

بازی سپاهان؟ قطعا بازی سختی داریم و سپاهان واقعا تیم باکیفیتی است و بازیکنان توانمندی دارد. با این حال ما هم انگیزه زیادی داریم تا این بازی را هم ببریم.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار