کوین یامگا آبروی نکونام را برد!+ ویدیو

کوین یامگا در صفحه شخصی خود یک استوری منتشر کرد.

به گزارش رصد روز، نکونام در پایان تمرین شنبه شب استقلال در گفتگو با خبرنگاران ادعا کرد با اینکه کوین یامگا را خیلی دوست دارد اما به دلیل اینکه او نمی‌تواند در سطح حرفه‌ای فوتبال بازی کند او را از لیست استقلال خارج کرده است و بدون تیم ماندن این بازیکن حقانیت تصمیم سرمربی آبی‌ها را اثبات می‌کند.

امروز اما کوین یامگا با انتشار تصویری از برگه ایفمارک نوشت: حالا لطفا دست از دروغگویی در مورد سلامتی من بردارید.

1 54

در این برگه نوشته شده یامگا برای پیگیری فوتبال‌اش به شرطی واجد شرایط است که طبق کمیسیون پزشکی دو چشم پزشک و یک متخصص پزشکی ورزشی این مسئله را تایید کنند.

 

آرتور کوین یامگا (به فرانسوی: Arthur Kevin Yamga‎؛ زادهٔ ۷ سپتامبر ۱۹۹۶) یک بازیکن فوتبال اهل فرانسه است که در پست دفاع راست و وینگر برای باشگاه فوتبال استقلال در لیگ برتر خلیج فارس بازی میکند.

یامگا با زدن ۲۳ گل در تمام رقابت‌ها بعد از شیخ دیاباته که ۲۷ گل زده‌است دومین گلزن خارجی تاریخ باشگاه استقلال می‌باشد. همچنین با زدن ۲۱ گل در لیگ برتر بهترین گلزن خارجی تاریخ باشگاه استقلال در این لیگ است.

عملکرد باشگاهی
روبور سیه‌نا
یامگا در ۸ اوت ۲۰۱۵ با قرادادی یک و نیم ساله به‌طور قرضی به روبور سیه نا پیوست.در ۶ سپتامبر ۲۰۱۵ اولین بازی خود را برای سیه‌نا مقابل کارارزه انجام داد که این بازی با نتیجه ۱ بر ۱ به پایان رسید.امگا اولین گل خود را برای سیه‌نا را مقابل ساوونا به ثمر رساند، که باعث پیروزی ۳ بر ۰ شد. در ۱۰ ژانویه ۲۰۱۶ یامگا اولین بازی خود را به‌طور کامل انجام داد و موفق به زدن دو گل شد. او در مجموع ۳۱ بازی برای سیه‌نا انجام داد و هفت گل به ثمر رساند.

اتلتیکو آرتزو
وی در ۱ ژوئیه ۲۰۱۶ به اتلتیکو آرتزو پیوست.او اولین بازی خود را برای آرتزو در ۳۱ ژوئیه همان سال در دور اول کوپا ایتالیا انجام داد، که با صعود تیمش همراه بود.[۹][۱۰]یامگا در ۲۶ اگوست ۲۰۱۶ اولین بازی خود را برای آرتزو در سری سی مقابل کومو انجام داد و اولین گل خود را برای این باشگاه به ثمر رساند. او در مجموع برای اتلتیکو آرتزو ۳۱ بازی انجام داد و موفق به زدن ۳ گل شد.

کارپی
یامگا ۳۱ اگوست ۲۰۱۷ یامگا با قراردادی یک ساله به صورت قرضی به کارپی پیوست.اولین بازی خود را برای این تیم در ۳ سپتامبر ۲۰۱۷ به عنوان یار تعویضی انجام داد که با شکست یک بر صفر تیمش مقابل اسپتزیا همراه بود، یامگا در دقیقه ۸۹ به علت مصدومیت زمین بازی را ترک کرد. یامگا دومین بازی خود را نیز به عنوان بازی کن تعویض در تاریخ ۲۴ اکتبر مقابل پالرمو انجام داد.او مجموعاً ۳ بازی برای کارپی انجام داد و گلی را یه ثمر نرساند.

دلفینو پسکارا
یامگا در ۳ سپتامبر ۲۰۱۸ به دلفینو پسکارا پیوست.او مجموعاً ۴ بازی برای پسکارا انجام داد و گلی را به ثمر نرساند.

شاتورو
یامگا در ۳ سپتامبر ۲۰۱۸ به صورت قرضی به شاتورو که در لیگ ۲ فرانسه پیوست.اولین بازی خود را مقابل اورلئان انجام داد. که در نهایت با شکست ۲ بر ۰ شاتورو همراه بود. تک گل خود را برای این باشگاه مقابل آژاکسیو زد. او مجموعاً برای شاتورو ۲۲ بازی انجام داد و ۱ گل برای به ثمر رساند.

آوش
او در ۲۲ ژانویه ۲۰۱۹ او با قراردادی سه ساله به آوش پیوست. وی اولین بازی خود را مقابل بلننسس انجام داد، که در پایان تیمش با نتیجه ۳ بر ۲ شکست خورد. یامگا اولین گل خود را نیز مقابل ژیل ویسنته زد که با شکست ۲ بر ۱ آوش همراه بود. او مجموعاً برای آوش ۲۲ بازی انجام داد و ۱ گل برای به ثمر رساند.

وایله بلدکلوب
یامگا در ۲۳ سپتامبر ۲۰۲۰ تا تابستان ۲۰۲۲ به وایله بلدکلوب پیوست. وی اولین بازی خود را مقابل لینگبی انجام داد که با پیروزی ۳ بر ۲ تیمش همراه بود. یامگا اولین گل خود را در جام حذفی فوتبال دانمارک مقابل بروندبی به ثمر رساند. او مجموعاً برای وایله بلدکلوب ۹ بازی انجام داد و ۲ گل به ثمر رساند.

استقلال تهران
مدت: ۴۰ ثانیه۰:۴۰یامگا از زمان حضور در استقلال به پنالتی‌زن اول تیم تبدیل شد و با به‌ثمر رساندن گل در بازی مقابل هوادار در مهر ۱۴۰۲ از روی ضربه پنالتی به بهترین گل‌زن خارجی استقلال در لیگ برتر خلیج فارس تبدیل شد.
یامگا به عنوان بازیکن آزاد به همراه رودی ژستد بازیکن دو رگه اهل بنین-فرانسه در ۲۳ مهر ۱۴۰۰ به استقلال پیوست. وی اولین بازی خود را برای این تیم مقابل ذوب آهن انجام داد، و موفق شد دو گل برای استقلال به ثمر برساند. در پایان استقلال با نتیجه ۲ بر ۰ پیروز شد. استقلال در این فصل عنوان قهرمانی لیگ برتر را بدون شکست کسب کرد و به رکورد تاریخی ۱۰ گل خورده در یک فصل رسید.وی با زدن ۱۰ گل بعد از گادوین منشأ، دومین گلزن برتر فصل ۰۱–۱۴۰۰ لیگ برتر شد. همچنین وی به همراه استقلال قهرمان سوپر جام فوتبال ایران ۱۴۰۱ شد.

وی توانست با رای مردمی در نوروزفوتبالی در سال ۱۴۰۰ به عنوان بهترین وینگر و در سال ۱۴۰۱ به عنوان بهترین مدافع‌راست انتخاب شود.

دیرهنگام‌ترین گل تاریخ لیگ برتر خلیج فارس
یامگا در بازی دراماتیک برابر گل گهر، توانست در دقیقه ۱۴+۹۰ دیرهنگام‌ترین گل تاریخ لیگ برتر خلیج فارس را از روی نقطه پنالتی به نام خود ثبت کند، استقلال در این بازی ۲ بر ۱ به پیروزی رسید او در ۳ بازی پیاپی که استقلال برابر گل گهر قرار گرفته بود توانست با گل‌های خود نتیجه را به نفع تیم خود کند و استقلال را به پیروزی برساند.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار