گام بلند بیمه پارسیان در دستیابی به سهم بیشتر از بازار بیمه های عمر

بررسی ها نشان میدهد که بیمه جامع آرامش زندگی پارسیان علاوه بر ایجاد تمایز در بازار بیمه ها عمر سهم بیمه پارسیان از بیمه نامه های عمر را افزایش می دهد و معادلات بازار این رشته مهم بیمه ای را با تغییرات اساسی ربرو می کند.  به گزارش اختصاصی ...

بررسی ها نشان میدهد که بیمه جامع آرامش زندگی پارسیان علاوه بر ایجاد تمایز در بازار بیمه ها عمر سهم بیمه پارسیان از بیمه نامه های عمر را افزایش می دهد و معادلات بازار این رشته مهم بیمه ای را با تغییرات اساسی ربرو می کند. 

به گزارش اختصاصی رصد روز، علیرغم اینکه در بسیاری از کشورهای عربی و کشورهای اروپایی بیمه عمر یک امر الزامیست اما در کشورمان با وجود شرایط پر نوسان اقتصادی و حادثه خیز بودن هنوز در خصوص بیمه های عمر کار عاجلی صورت نگرفته که باید این مسئله را یک خطر بالقوه دانست.

هرچند طی سالهای گذشته اقداماتی در خصوص فرهنگ سازی استفاده از بیمه های عمر توسط بیمه مرکزی و شرکتهای بیمه ای صورت گرفته اما با این همه فاصله معنادار کشورمان با کشورهای همسایه در این باره نشان می دهد که تا رسیدن به سطح قابل قبول در این زمینه به کار و جدیت بیشتری نیاز است.

بررسی مدل و سبک فروش شرکتهای بیمه ای حکایت از آن دارد که در بیشتر شرکتها شاهد مدلی مشابه هستیم که در برهه ها و مقاطع مختلف با اندکی تغییرات به بیمه گذار ارائه می شود و احتمالا باید پاشنه آشیل استفاده از بیمه های عمر را در همین نکته جستجو کرد.

پرداخت به شیوه های رایج و عدم ایجاد تنوع در ارائه محصول و یا عدم توجیه استفاده از خدمات بیمه عمر همچنان پاشنه آشیل صنعت بیمه در یکی از مهمترین رشته های بیمه ایست. متأسفانه باید اذعان کرد عدم اطلاع و آگاهی مردم از پوشش های بیمه عمر باعث شده تا میزان استفاده از این رشته بیمه ای ۱۵ درصد باشد در حالیکه در سایر کشورها شاهد گسترش و توسعه ۸۰ تا ۹۹ درصدی بیمه های عمر در بین مردم هستیم.

بیمه نامه جامع آرامش زندگی پارسیان همه آنچه از بیمه عمر انتظار می رود

بیمه پارسیان در اقدامی قابل توجه اقدام به معرفی محصول جدیدی به نام بیمه نامه جامع آرامش زندگی کرده که با توجه به ایجاد تمایز قابل توجه در پوشش و کیفیت می تواند بازار بیمه های عمر و سرمایه گذاری کشور را با تحول روبرو کند.

بیمه جامع آرامش زندگی که بر مبنای بیمه های عمر و سرمایه گذاری تهیه و تدوین شده علاوه بر ارائه پوشش های معمول در بیمه نامه های عمر اندوخته ریاضی بیشتری دارد که این موضوع  باعث شده تا سطح رقابت پذیر و نفوذ بیشتری داشته باشد. به علاوه ارائه پوشش های جدید در این بیمه نامه عملاً آن را با سایر رقبا متمایز می کند. در محصول جدید بیمه پارسیان پرداخت سرمایه در صورت بروز بیش از ۳۰ نوع بیماری پیش بینی شده که می تواند تفاوت آن را با رقبا بیشتر و بیشتر کند.

هرچند که روند رو به رشد تورم در سالهای گذشته اثرات منفی زیادی را بر سبد معیشت خانوار ایجاد کرده اما با این همه باید گفت بیمه نامه جامع آرامش زندگی پارسیان به منظور مرتفع کردن و حل چالش رشد تورم برای با سیاست افزایش حق بیمه نامه به صورت سالیانه تا سقف ۵۰ درصد دیوار دفاعی خوبی در برابر این معضل اقتصادی خواهد بود.

از دیگر تفاوت ها بیمه جامع آرامش زندگی پارسیان باید به افزایش میزان پوشش در امراض خاص، هزینه های درمانی و غرامت روزانه بستری شدن اشاره کرد که بدون شک می تواند در نقش آفرینی بیمه پارسیان در بازار بیمه های عمر مؤثر و غیرقابل انکار باشد.

همچنین این شرکت بیمه ای برای تسریع در سازماندهی بهتر بیمه گذاران و تقویت ارائه خدمات سازمان جدید بیمه های زندگی را ایجاد و اجرایی نموده است. از اداف مهم ایجاد این سازمان می توان به این موارد اشاره کرد؛

“ایجاد ساختار بازاریابی چندسطحی برای فروش بیمه‌های زندگی، توسعه فروش بیمه‌نامه‌های زندگی و افزایش پورتفوی آن ها، توانمندسازی نمایندگان شرکت برای ایجاد تیم‌های فروش بیمه زندگی و توسعه کمی و کیفی نمایندگان فروش بیمه‌های زندگی از طریق اجرای برنامه‌های آموزشی مستمر، کارا، اثربخش و هدفمند و همچنین جذب و توانمندسازی افراد علاقه مند به فروش بیمه های زندگی و ایجاد درآمد برای ایشان.”

بیمه نامه جامع آرامش زندگی پارسیان با چنین تفاوت هایی قطعاً پتانسیل دستیابی به سهم بیشتر از بازار را خواهد داشت و در بدبین ترین حالت باید گفت دیگر بازار بیمه های عمر در در اختیار شرکتهای خاص نیست زیرا آنچه از محصول جدید بیمه پارسیان قابل دریافت است ایجاد قطب جدید در بازار بیمه های عمرست که نتایج آن ساختار مالی بیمه پارسیان را بهبود بخشیده و رقیب جدیدی را در بیمه نامه های عمر معرفی می کند که می تواند معادلات را به نفع خود رقم بزند.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار