گروه انتخاب الکترونیک در افول

در 6 ماهه منتهی به پایان خردادماه سال جاری گروه انتخاب که از حامیان ممنوعیت واردات لوازم خانگی بود با کاهش معنادار تولید نسبت به مدت مشابه روبرو بوده که می تواند زنگ خطر برای تأمین نیاز داخل باشد.

به گزارش اختصاصی رصد روز، تصویب ممنوعیت واردات لوازم خانگی در کشور از سال ۹۷ تا ۱۴۰۰موجی از تحولات عجیب و غریب را در بازار لوازم خانگی کشور رقم زد. این تصمیم که به دلیل حمایت از تولید داخل در کشور گرفته شد بنا بود که سطح کیفی و تیراژ تولید داخل را افزایش دهد تا رضایت خریداران را افزایش دهد. افزایش عرضه لوازم خانگی قاچاق و تقلبی در بازار زمزمه های آزادسازی لوازم خانگی را قوت بخشید اما هنوز تصمیم مشخصی در این باره گرفته نشده است. در این بین برخی گروهها و برندهای تولیدی در کشور از ممنوعیت واردات حمایت کردند که گروه انتخاب الکترونیک یکی از آنها بود.

بررسی گزارشات مالی مؤید آنست که در ۶ ماهه منتهی به پایان خردادماه سال جاری، تولید در گروه انتخاب الکترونیک نه تنها افزایش نداشته بلکه با کاهش روبرو بوده.

بررسی ها نشان می دهد که گروه انتخاب الکترونیک در پایان خردادماه سال جاری نسبت به مدت مشابه با کاهش ۲۷ درصدی تولید همراه بوده و شرکت انتخاب الکترونیک نیز ۲۳.۵ درصدی کاهش تولید را به ثبت رسانده اند که با توجه به پرچمداری آنان در فضای تولید و حمایت از ممنوعیت واردات لوازم خانگی جای تأمل دارد.

entekhab

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

منبع : رصد روز

مطالب مرتبط

آخرین اخبار