گروه گسترش نفت و گاز پارسیان روبروی ابهام بزرگ + اسناد

شرکتی که در حال حاضر توسط حسین شهریاری اداره می شود و 40 میلیارد و 500 میلیون سهم برگه سهام دارد. در لیست سهامداران گروه گسترش نفت و گاز پارسیان صندوق بازنشستگی نیروهای مسلح نیز دیده می شود که 13.46 درصد از سهام آن را مال خود می بیند.

به گزارش اختصاصی رصد روز ، ۱۳ سال پیش شرکت توسعه الوند غدیر که در سال ۸۹ به گروه گسترش نفت و گاز پارسیان تغییر نام داد فعالیت خود را در زمینه سرمایه گذاری شروع کرد. و در اخرین روزهای بهمن ۱۳۹۰ با نماد پارسان در بورس اوراق بهادار تهران پذیرفته شد. شرکتی که در حال حاضر توسط حسین شهریاری اداره می شود و ۴۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون سهم برگه سهام دارد. در لیست سهامداران گروه گسترش نفت و گاز پارسیان صندوق بازنشستگی نیروهای مسلح نیز دیده می شود که ۱۳.۴۶ درصد از سهام آن را مال خود می بیند.

 

این شرکت در حال حاضر ۱۴ شرکت زیر مجموعه دارد که در آنها اسامی نام آشنایی را می توان دید. هرچند که در بررسی برخی موارد در بین اعضای هیئت مدیره این شرکت مسائلی دیده می شود که می تواند جای طرح مسئله باشد اما مسئله ای که فی المجلس می توان از آن به عنوان یکی از موارد قابل توجه نام برد به موضوع حقوق و دستمزد پرداختی آن مربوط می شود.

 

تعداد کارکنان رسمی این شرکت ۱ نفر در صورتهای مالی دیده می شود و ۳۲ نفر نیز به صورت قراردادی در آن مشغول بکار می باشند که با یک نفر از پرسنل خدماتی مجموع نفرات شاغل در نفت و گاز پارسیان به ۳۴ نفر می رسد.

 

کارکنان نفت و گاز پارسیان

 

از طرفی در یادداشت ۶ صورتهای مالی میزان حقوق پرداختی به این تعداد بیش از ۴۸ میلیارد ریال درج شده که نسبت به پایان سال ۹۸ بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال افزایش را در خود دارد.

 

نفت و گاز پارسیان

 

 

بدون شک هزینه های مربوط به این حقوق و دستمزد در گروه گسترش نفت و گاز پارسیان که در زمینه سرمایه گذاری فعالیت می کند از مجموع سود حاصل از فعالیتهای آن پرداخت خواهد شد که بخشی از آن توسط نقدینگی سهامداران تأمین می گردد و همانطور که اشاره شد صنوق بازنشستگی نیروهای مسلح یکی از سهامداران عمده این شرکت می باشد.

 

از آنچه در مورد تعداد کارمندان و میزان حقوق و دستمزد پرداختی گفته مشخص می گردد که سهم هریک از پرسنل در ماه به بیش از ۲۰۰ میلیون ریال می رسد که طبیعتاً سبد دریافتیشان با هم تفاوتهای آشکار دارد.

 

به این موضوع باید میزان پاداش هیئت مدیره و حق حضور اعضای هیئت مدیره را اگر اضافه کنیم به رقمی بالاتر خواهیم رسید که البته در این موارد در گزارشات بعدی خواهیم گفت. اما سؤالی که به دنبال پاسخ آن هستیم چگونگی تأمین این میزان از حقوق و دستمزد در شرکتی است که صندوق بازنشستگی نیروهای مسلح را با ارزش سهام بیش از ۱۳۱ هزار میلیارد در بین سهامداران خود دارد. بازنشستگانی که امروز حقوق آنها از طرف این صندوق پرداخت می شود و حقوق های فاصله دار آنان از شرایط تورمی اوضاع را بسیار برایشان سخت کرده است. اما در طرف دیگر ماجرا این گروه با رقم قابل توجهی از حقوق و دستمزد روبروست که محل تأمین آن اگر به درستی تشریح شود شاید این ابهام مرتفع گردد.

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار