گزارشات مالی بانک ایران زمین به شائبه ها و شایعه ها پایان داد

جدیدترین نتایج بانک ایران زمین در گزارشات مالی به بازار شائبه ها و گمانه های خلاف واقع پاسخ شفاف و صریح داد و تکلیف سهامداران و سپرده گذاران را با این بانک به درستی روشن کرد.

به گزارش رصد روز، در حالیکه طی چندوقت گذشته بازار شائبه ها و شایعه ها در خصوص بانک ایران زمین داغ بود و گمانه های خلاف واقعی در خصوص این بانک و آینده آن در برخی رسانه ها مطرح شد بررسی جدیدترین گزارشات مالی بانک ایران زمین حکایت از تغییرات مثبتی دارد که می تواند برای سهامداران خبر خوبی باشد. بانک ایران زمین که به واسطه برخی از تغییرات در سطوح سهامداری در شرف برگزاری مجامع عقب مانده است در گزارشات منتهی به پایان شهریور از پیشرفتهایی روایت می کند که یقیناً با استدلالهای غیرواقعی چند وقت گذشته در تضادست.

ایران زمین در مسیر بهبودی

بنا به این گزارش هرچند که شرایط مالی بانک ایران زمین روی کاغذ و بدون اطلاع از جریانات و تلاشهای در حال انجام مطلوب نشان نمی دهد اما خوانش دوباره صورتهای مالی بانک ایران زمین حاوی نکاتیست که نشان از پیشرفت بانک در شاخصهای مالی و کاهش زیان دارد.

تلاش مدیران بانک ایران زمین در جهت حرکت به سمت خروج از زیان انباشته و ماده ۱۴۱ قانون تجارت در حالی صورت می گیرد که در صورت افزایش سرمایه عملاً بهبود شرایط مالی بانک و خروج از زیان انباشته نزدیکترین نتیجه آن است. در همین شرایط اما با تحلیلی جامع تر از صورتهای مالی هم می توان به بهبود اوضاع امیدوار بود چرا که مقایسه وضعیت فعلی بانک با مدت زمان مشابه سال گذشته به خوبی نشان از حرکت رو جلوی بانک ایران زمین دارد.

بررسی ها نشان می دهد که زیان هر سهم بانک ایران زمین در پایان شهریور سال جاری با کاهش ۱۲ درصدی نسبت به شهریور سال قبل در مسیر بهبود قرار دارد. افزایش ۲۶ درصدی درآمد کارمزد بانک و نیز افزایش ۳۶ درصدی خالص درآمد کارمزد که در زمره درآمد عملیاتی بانک است از دیگر پیشرفتهاییست که می توان در گزارشات مالی بانک مشاهده کرد.

رشد ۲۴۳ درصدی درآمد تسهیلات اعطایی و سپرده گذاری که یکی از مهمترین ارکان درآمدزایی بانک است به طور واضح و آشکار سیاستهای جدید بانک را تبیین می کند و می توان انتظار داشت که در مدت زمان باقیمانده از سال جاری این ضریب بهبود بیشتری پیدا کند.

کاهش ۲۶ درصدی زیان عملیاتی بانک نسبت به شش ماهه ۱۴۰۱ از دیگر نکاتیست که فعالان شبکه بانکی به خوبی بر افزایش و کاهش آن واقفند و می توان اذعان کرد کاهش زیان عملیاتی بانک ایران زمین از مهمترین نشانه های فاصله گرفتن این بانک از شرایط فعلیست.

کاهش ۱۲ درصدی زیان خالص بانک ایران زمین نیز سیگنال دیگری برای سهامداران و دنبال کنندگان اخبار بانکیست که یقیناً با برداشت های چندوقت اخیر و تحلیلهای نادرست فاصله دارد.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار