گزارش های سه ماهه فولاد مبارکه اصفهان تبلور اراده ملی

گزارشات مالی فولاد مبارکه اصفهان در سه نخست سال جاری نتایج قابل توجهی را روایت می کند که بدون شک باید آن را میوه حاصل از نهال عزم و اراده ملی و باورپذیری نسل جدید و جوان مدیران در این واحد تولیدی دانست.

به گزارش اختصاصی رصد روز، نمایش درخشان فولاد مبارکه اصفهان در شروع سال جاری انعکاس قابل توجهی در گزارشات مالی این شرکت داشت بطوریکه مرور دستاوردهای سه ماهه این واحد تولیدی حکایت از رشد شاخصه های مهمی دارد که در زمان محدودیت انرژی حاصل شده و چنانچه موضوع محدودیت انرژی برای فولاد مبارکه اصفهان در میان نبود احتمالاً وزن افزایش شاخص ها در این شرکت بیش از آنچه در صورتهای مالی قابل مشاهده است افزایش پیدا می کرد.

فولاد مبارکه اصفهان که در ابتدای سال جاری اقدامات مهمی را در حوزه تولید و بهینه سازی فرآیند آن انجام داده بود موفق شد در مدت زمان کوتاهی از شروع سال بارها و بارها به رکورد تولید ماهیانه برخی محصولات حمله کند و در پایان سه ماهه نخست سال جاری با پیاده سازی راهبرد مؤثر در بهبود قابل توجهی را در بخشهای مختلف تولید و افزایش ضریب کیفی محصولات گزارش کرد.

گزارشات مالی فولاد مبارکه اصفهان در پایان سه ماهه نخست سال جاری حکایت از رشد قابل توجه در ردیف های مختلفی دارد که یکبار دیگر ظرفیت های پیدا و پنهان این شرکت را یاداوری میکند.

نتایج درخشان فولاد مبارکه اصفهان در سه ماهه ۱۴۰۳

براساس گزارشات منتهی به پایان خرداد ماه ۱۴۰۳ درآمدهای عملیاتی فولاد مبارکه اصفهان با رشد ۱۷ درصدی نسبت به مدت مشابه به ۷۳۹ هزار و ۴۹ میلیارد ریال رسید. سود ناخالص این شرکت نیز در همین بازه زمانی ۶ درصد رشد نسبت به مدت مشابه ۱۴۰۲ را روایت می کند و شاهد ۳۱۲ هزار و ۲۸۹ میلیارد ریال سود ناخالص در این شرکت هستیم.

سود عملیاتی فولاد مبارکه با رسیدن به ۲۸۵ هزار و ۶۱۲ میلیارد ریال افزایش ۶ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل گزارش می کند. فولاد مبارکه اصفهان در بازه فروردین تا خرداد ۱۴۰۳ موفق شد تا سود خالص خود را با ۸ درصد افزایش نسبت به سه ماهه نخسا سال گذشته به ۲۶۷ هزار و ۶۵۴ میلیارد ریال برساند.

سود خالص و سود پایه هر سهم فولاد مبارکه نیز به ترتیب با ۸ و ۹ درصد افزایش همراه بود. این واحد تولیدی همچنین در بهار ۱۴۰۳ میزان سرمایه گذاری های بلند مدت خود را با هبود نسبت به سه ماهه ابتدایی ۱۴۰۲ به ۵۶۷ هزار و ۹۵۴ میلیارد ریال رساند.

رشد ۱۲ درصدی دارایی های فولاد مبارکه اصفهان جمع دارایی های این شرکت را به بیش از ۳ میلیون و ۶۱۸ هزار و ۸۲۳ میلیارد ریال رساند و سود انباشته فولادی ها نیز با افزایش ۲۹ درصدی نسبت به بهار ۱۴۰۲ به یک میلیون و ۲۰۴ هزار و ۶۷۴ میلیارد ریال رسید.

در سه ماهه ۱۴۰۳ درآمد فروش داخلی فولاد ۲۷ درصد افزایش نسبت به سه ماهه ابتدایی سال گذشته را محقق کرد و این مقدار به ۷۱۶ هزار و ۱۱۷ میلیارد ریال تکیه زد. در همین زمینه مقدار فروش این شرکت ۲ میلیون و ۱۸۶ هزار تن بود که بهبود ۸ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل ثبت و ضبط کرده است.

فولاد مبارکه اصفهان در سه ماهه نخست سال جاری با فروش بیش از ۲ میلیون و ۲۹۵ هزار تن در جایگاه نخست درآمد حاصل از فروش فولادسازان کشور ایستاد تا با وجود محدودیت همچنان تراز تولید و فروش در صنعت فولاد کشور باشد.

در سه ماهه سال جاری پروژه احداث نورد گرم با پیشرفت ۳۰.۹ درصدی پیام امیدوار کننده ای را مخابره کرد. پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی در پایان خرداد ماه سال ۱۴۰۳ با پیشرفت ۷۵.۸ درصدی همراه بود و نیروگاه خورشیدی این واحد تولیدی نیز براساس آخرین گزارشها در ۲۰.۶ درصد پیشرفت در پایان سه ماهه ابتدایی ۱۴۰۳ را پشت سر گذاشت.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

منبع : رصد روز

مطالب مرتبط

آخرین اخبار