گل محمدی به فولاد پیوست+ عکس

سرمربی تیم فولاد خوزستان بعد از جلسات امروز مشخص شد.

به گزارش رصد روز، سرمربی تیم فولاد خوزستان بعد از جلسات امروز مشخص شد.

 

یحیی گل محمدی که امروز جلسه نهایی با مسئولان فولاد داشت سرانجام با این باشگاه به توافق رسید و قرارداد خود را با این تیم امضا کرد.

2 114
پیش از این گفته می شد بین طرفین اختلاف مالی است اما این موضوع امروز حل شد.

یحیی گل‌محمدی (زادهٔ ۲۸ اسفند ۱۳۴۹) بازیکن سابق و سرمربی کنونی فوتبال اهل ایران است. گل‌محمدی با بیشترین قهرمانی کشوری و کسب ۱۰ جام در لیگ‌های ایران پرافتخارترین مربی فوتبال ایران است.

گل‌محمدی سابقهٔ بازی در تیم‌های تراکتور تبریز، پرسپولیس، فولاد خوزستان و صباباتری را دارد. همچنین در ۷۴ بازی برای تیم ملی ایران به میدان رفته و ۵ گل برای این تیم زده‌است.

گل‌محمدی مربی‌گری را در تیم تربیت یزد در سال ۱۳۸۸ آغاز کرد، وی در مرداد ۱۳۸۹ به عنوان سرمربی تیم نساجی مازندران انتخاب شد، گل‌محمدی در سال ۱۳۹۰ به عنوان دستیار علی دایی در تیم راه‌آهن به فعالیت پرداخت، در خرداد ۱۳۹۱ وی به عنوان سرمربی تیم صبای قم انتخاب شد اما وی در مهر ماه سال ۱۳۹۱ از این تیم جدا و به عنوان دستیار به تیم پرسپولیس تهران پیوست.

پس از پایان نیم فصل سال ۱۳۹۱ با برکناری مانوئل ژوزه، گل‌محمدی به عنوان سرمربی پرسپولیس انتخاب شد.گل‌محمدی ۲۹ اسفند ماه ۱۳۹۱ در برنامه ۹۰ از سرمربی‌گری پرسپولیس کناره‌گیری کرداما این استعفاء مورد پذیرش مدیر عامل این تیم قرار نگرفت پس از دیدار پرسپولیس مقابل سپاهان در فینال جام حذفی و باخت تیم گل محمدی، وی مورد انتقاد شدید بازیکنان اسبق های باشگاه قرار گرفت و با وجود اینکه در مدتی که سکان هدایت پرسپولیس را در دست داشت فقط دو باخت را در کارنامه خود یدک می‌کشید در تاریخ ۱۸ اردیبهشت ۹۲ بار دیگر استعفای خود را تسلیم محمد رویانیان کرد و از این تیم جدا شد. با آغاز فصل سیزدهم لیگ برتر خلیج فارس یحیی گل محمدی سرمربیگری تیم فوتبال نفت تهران را پذیرفت. او حتی در هفته ششم لیگ برتر فوتبال ایران توانست تیم سابقش را با تک گل دقیقه ۹۲ علی قربانی شکست دهد و در جدول رده‌بندی با سه امتیاز بیشتر، سه پله بالاتر از پرسپولیس علی دایی قرار بگیرد.

وی در بهمن ۱۳۹۳ از سوی کانون مربیان فوتبال ایران به‌عنوان بهترین سرمربی ماه انتخاب شد. گل‌محمدی در فصل ۹۴–۱۳۹۳ با ذوب آهن قهرمان جام حذفی شد و در لیگ برتر نیز مقام چهارم را کسب کرد. او در فصل ۹۵–۱۳۹۴ برای دومین سال پیاپی تیم ذوب‌آهن را به مقام قهرمانی در مسابقات جام حذفی رساند.

در ۲۳ دی ماه ۹۸، از سوی مدیریت باشگاه پرسپولیس محمدحسن انصاری‌فرد، به جای گابریل کالدرون آرژانتینی، سرمربی پرسپولیس شد تا برای دومین بار بعد از ۷ سال سرمربی این تیم شود.او پس از چهار سال حضور بر نیمکت پرسپولیس و کسب عناوین زیادی، در ۱۱ دی‌ماه سال ۱۴۰۲ پس از تساوی مقابل مس رفسنجان از این تیم جدا شد.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار