آخرین خبر از سهمیه یارانه نانوایی ها

سخنگوی سازمان تعزیرات با اشاره به اقدامات این سازمان برای برخورد با متخلفان در اجرای طرح اقتصادی دولت درباره کمبود آرد در برخی از نانوایی‌ها توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش رصد روز ،”محمد علی اسفنانی” سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی درباره اقدامات سازمان تعزیرات پس از اجرای طرح اقتصادی از سوی دولت گفت: قبل از اجرای طرح تمهیداتی در نظر گرفته بودیم و چون بنا بود، طرح اجرایی شود باید آمادگی لازم را می‌داشتیم. طبیعتا اولین اقدام ما این بود که همایشی برای همه مدیران کل تعزیرات استان‌های سراسر کشور و با حضور وزیر دادگستری و رییس سازمان برگزار کردیم و در این جلسه مطالبی عنوان و توصیه‌های لازم به مدیران داده شد.

وی با بیان اینکه ابهامات در این جلسه از سوی مدیران مطرح و راهکارهای لازم برای ارائه نظارت بر بازار پیشنهاد شد، ادامه داد: ما ۱۸۰ نیروی جدید را به ظرفیت گشت‌ها اضافه کردیم. آزمونی برگزار شد و ۱۸۰ نفر از نیروهای دفتری پس از قبولی در این آزمون و ارائه آموزش‌های لازم به آن‌ها موفق شدند، ابلاغ رییس شعبه گشت تعزیرات یا ابلاغ رییس شعبه سیار را دریافت کنند.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی با بیان اینکه این ظرفیت به گشت‌های تعزیرات سراسر کشور اضافه شد، خاطرنشان کرد: همچنین مکلف کرده‌ایم این گشت‌ها در شهرهایی که سازمان تعزیرات اداره دارد و هم در شهرهایی که سازمان تعزیرات اداره ندارد به صورت مستمر نظارت داشته باشند و در واقع گشت‌ها در تمام این شهرها حضور داشته و وضعیت بازار را بررسی کنند.

اسفنانی همچنین درباره تغییر در اختیارات سازمان تعزیرات گفت: آیین‌نامه اجرایی سازمان تعزیرات دارای ایراداتی بود که این ایرادات را در هیات دولت مطرح کردیم و خوشبختانه این ایرادات رفع و آیین‌نامه اجرایی سازمان تعزیرات اصلاح شد. البته مواردی را که برای اصلاح برخی از قوانین و مقررات به سران سه قوا پیشنهاد داده و درخواست کرده‌ بودیم، هنوز مراحل قانونی آن طی نشده است و منتظریم سران سه قوه در این خصوص تصمیم‌گیری کرده و انشالله برای اجرا ابلاغ شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش در واکنش به ادعای برخی از نانوایی‌ها مبنی بر اینکه آردی که در اختیار آن‌ها گذاشته می‌شود، کم است و امکان پخت نان در چند نوبت را ندارند، ادامه داد: هیچ اتفاقی برای نانوایی‌ها نیفتاده است و همان سهمیه‌ای که به آن‌ها تعلق می‌گرفت همچنان به آن‌ها داده می‌شود و همچنان این سهمیه با قیمت قبلی به آن‌ها داده می‌شود، بنابراین اتفاق جدیدی در این بخش نیفتاده است که آن‌ها بخواهند تغییر قیمتی داده یا افزایش قیمت داشته باشند، لذا مکلف هستند به همان سبکی که در گذشته کار می‌کردند فعالیت کنند و نان را عرضه کنند.

سخنگوی سازمان تعزیرات درباره کمبود آرد در برخی از نانوایی‌ها خاطرنشان کرد: ممکن است برخی از نانوایی‌ها به صورت محدود با کمبود مواجه باشند، البته این موضوع برای همه صدق نمی‌کند. برخی از جاها که میزان مراجعه مردم به آن نانوایی بیشتر است، ممکن است مشکلاتی را داشته باشند و تقاضای افزایش سهمیه کنند که می‌توانند درخواست خود را به مراجع مربوطه اعلام کرده تا آردشان تامین شود.

اسفنانی همچنین درباره فروش مواد غذایی قدیمی فروشگاه‌ها با قیمت جدید گفت: معاون وزیر صمت در تاریخ ۲۳ اردیبهشت امسال بخشنامه‌ای برای مدیران کل ادارات صمت در ۳۱ استان کشور صادر کرد و در آن تاکید شده است، ترتیبی اتخاذ شود که کالاهایی از جمله روغن‌نباتی، مرغ، لبنیات و تخم‌مرغ اعم از تولید قبل ۲۲ اردیبهشت سال جاری و بعد از آن تاریخ با قیمت جدید عرضه شود و نظارت‌های لازم بر رعایت سقف قیمت‌های جدید الزامی به عمل آید.

وی ادامه داد: آنچه که عمل شده، طبق این بخشنامه است و لذا تا زمانی که این بخشنامه برقرار است باید به همین سبک و سیاق عمل شود. البته روز گذشته جلسه‌ای بین مسئولان و هیات‌ مدیره فروشگاه‌های زنجیره‌ای با سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان برگزار شد و در آنجا این موضوع مطرح شد که اگر قرار باشد کالاهای تولید قبل، برای عرضه به مردم با قیمت جدید ارائه شود با توجه به اینکه ممکن است مردم توجیه نباشند با مشکل مواجه می‌شویم، از همین‌رو قرار شد در این خصوص نیز جلسه‌ای برگزار و راهکارهایی ارائه شود تا مشکل حل شود و انشالله ظرف یکی دو روز آینده ما هم شاهد این باشیم که مردم راحت‌تر خرید کنند.

سخنگوی سازمان تعزیرات در پاسخ به این سوال که آیا آماری از اقدامات سازمان تعزیرات در روزهای گذشته دارید، تصریح کرد: هنوز آماری در این زمینه جمع‌آوری نشده و انشالله از فردا آمارها به روز اعلام خواهد شد، اما مهمترین اتفاقی که در این روزها افتاده، این است که یکی از شرکت‌های تولید نوشانه و دلستر تخلف گران‌فروشی داشته است که به آن رسیدگی شده و حکم لازم برای آن صادر شده است.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار