آخرین وضعیت “حامد اصغری” محافظ شهید فخری زاده

سایت فدراسیون جودو نیز درباره وضعیت سلامتی حامد اصغری نوشت: حامد اصغری، محافظ جوان محسن فخری زاده، دانشمند برجسته هسته‌ای و دفاعی کشور، که در تاریخ هفتم آذرماه در به شهادت رسید، از ورزشکاران رشته جودو بود که در این حادثه دچار جراحت شدید ش...

به گزارش رصد روز ، همانطور که سردار فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران نیز اشاره کرد یکی از محافظان برای حفاظت از جان شهید فخری زاده خود را بر روی بدن او انداخت و چندین گلوله نیز به بدنش اصابت کرد. اما جالب است که بدانیم این محافظ دلاور و شجاع کسی نبود جز حامد اصغری.

حامد اصغری یکی از قد بلندترین و کاربلدترین محافظان شخصیت‌های نظام جمهوری اسلامی ایران است که در درجه نخست یک ورزشکار بسیار قوی؛ حرفه‌ای و مقتدر است که ۷ سال عضو تیم ملی جودوی جمهوری اسلامی بود. همچنین او یکی از افراد مجرب و محافظان بسیار متبحر است که از ابتدای شروع کار خود تاکنون محافظ و سر تیم حفاظت از شخصیت‌های مهمی همچون منوچهر متکی وزیر اسبق امور خارجه، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم بود. او به دلیل مهارت‌ و هوش بالای خود توانست تا در هنگام سفر شخصیت‌های خارجی به ایران همچون آبه شینزو نخست وزیر سابق ژاپن و بسیاری دیگر به عنوان سر تیم حفاظت از آن‌ها انتخاب شود.

او در سال‌های قبل نیز به عنوان سر تیم حفاظت از شهید فخری زاده ایفای نقش کرده بود و پس از آن به عنوان سرتیم محافظان از اسحاق جهانگیری به کار خود ادامه داد. پس از این بود که سال گذشته دوباره به عنوان سرتیم محافظان شهید فخری زاده تا هنگام شهادت این شهید بزرگوار ایفای نقش کرد. طبق اعلام برخی از منابع در هنگام رخ دادن ترور شهید فخری زاده، چهار گلوله به پای حامد اصغری اصابت می‌کند و سه گلوله نیز از بدون وی عبور کرده و با اصابت به بدن شهید فخری زاده موجب شهادت او می‌شود. اما حامد اصغری که قصد داشت تا از این شخصیت والامقام دفاع کند علاوه بر گلوله‌هایی که بدنش برخورد می‌کند موج انفجار و ساچمه‌های ناشی از شلیک گلوله‌ها هم او را به شدت زخمی و مجروح می‌کند.

سایت فدراسیون جودو نیز درباره وضعیت سلامتی حامد اصغری نوشت: حامد اصغری، محافظ جوان محسن فخری زاده، دانشمند برجسته هسته‌ای و دفاعی کشور، که در تاریخ هفتم آذرماه در به شهادت رسید، از ورزشکاران رشته جودو بود که در این حادثه دچار جراحت شدید شده است.

محافظ شهید فخری زاده

در این میان بارها خبر شهادت حامد اصغری از سوی رسانه‌های ضد انقلاب و بیگانه برای تضعیف روحیه باقی همکاران و خانواده و مردم ایران منتشر شد که یک منبع آگاه روز ۱۳ آذرماه امسال ، با تکذیب خبر شهادت محافظ شهید محسن فخری‌زاده گفته بود که برخلاف برخی اخبار منتشره شده در رسانه‌ها و فضای مجازی مبنی بر شهادت «حامد اصغری» وی در سلامت کامل به سر می‌برد.

آیا نباید از محافظان شخصیت‌های نظام تقدیر و تشکر کرد؟

هنگامی که به کار و حرکت شجاعانه حامد اصغری نگاه می‌کنیم ناخودآگاه یاد شخصیت پرویز پرستویی در فیلم بادیگارد ساخت ابراهیم حاتمی کیا می‌افتیم که خود را برای دفاع از شخصیت نظام سپر کرد تا از یک شخصیت نظام به طور کامل حفاظت و حراست شود که به همین دلیل هم در پایان به شهادت می‌رسد. یکی از مواردی که درباره حامد اصغری اهمیت دارد این است که او در این عملیات تروریستی به فیض جانبازی نائل شد و بسیاری معتقد هستند که کار او در این صحنه بسیار شجاعانه و مهم بوده است. به نظر می‌رسد باید از این محافظ قهرمان و فداکار تقدیر و از تخصص‌های او در این رشته برای آموزش به سایر محافظان نیز استفاده شود.

 

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

 

 

اقتصاد ۲۴

مطالب مرتبط

آخرین اخبار