آقای درخشنده به داد بانک شهر برسید سایر صندلی ها را رها کنید

کاهش درآمدهای بانک از 9.236 میلیارد ریال در پایان سه ماهه 98 به 5.032 میلیارد ریال در سه ماهه 99 نیز کاهش 46 درصدی درآمدهای بانک را نشان می دهد مضافاً اینکه این رقم در مقایسه با پایان سال 98 ریزش 465 درصدی داشته. مطمئنا مدیریت صحیح در این...

به گزارش اختصاصی رصد روز ، حال روز بانک شهر خوب نیست. این مسئله با نگاهی ساده به صورتهای مالی این بانک کاملا آشکار خواهد شد. اما مسئله ای که باید در نظر گرفت این است چرا فکری برای اوضاع بانک شهر نمی شود. صورتهای مالی سه ماهه این بانک حکایت از پیشی گرفتن ۲۳ درصدی بدهی های این بانک از دارائیها دارد و زنگ خطر و وضعیت اورژانسی بانک را اعلام می نماید. بدهی این بانک که مدیریت آن را احمد درخشنده بر عهده دارد با ۴ درصد افزایش نسبت به پایان سال ۹۸ به ۹۶۵.۵۹۴ میلیارد رسید که با توجه به دارایی ۷۸۵.۴۰۲ میلیارد ریالی شهری ها شاهد عقب ماندگی ۲۳ درصدی دارائیهای بانک از بدهیهایش هستیم.

کاهش درآمدهای بانک از ۹.۲۳۶ میلیارد ریال در پایان سه ماهه ۹۸ به ۵.۰۳۲ میلیارد ریال در سه ماهه ۹۹ نیز کاهش ۴۶ درصدی درآمدهای بانک را نشان می دهد مضافاً اینکه این رقم در مقایسه با پایان سال ۹۸ ریزش ۴۶۵ درصدی داشته. مطمئنا مدیریت صحیح در این بانک می توانست از بروز برخی اتفاقات جلوگیری کند تا در مقابل زیان انباشته این بانک شاهد این رقم هنگفت نباشیم.

اما احمد درخشنده که در شرکت لوله و پروفیل سپنتا و امید نیک اندیش ریاست هیئت مدیره را بر عهده دارد خواهد توانست به اوضاع سامان دهد؟ سؤال دوم اینکه چرا باید این حضور بعد از مدیریت بانک شهر ادامه پیدا می کرد؟ احمد درخشنده که با تلنباری از چالشها در این بانک روبروست بهتر است بین سایر صندلی ها و سامان دادن به اوضاع بانک شهر یکی را انتخاب کند.

اما مهمترین سؤالی که باید از آقای درخشنده پرسید اینست که آیا تخصص و وقت ایشان کفاف بودن در زمینه های مختلف را می دهد و بهتر نیست اگر با این سطح از توانمندی می توانند در بخشهای مختلف حضور داشته باشند فعلا برای شرایط بسیار بد بانک فکر چاره باشند؟

 

” با ما در رصد مهمترین اخبار و تحولات باشید “

مطالب مرتبط

آخرین اخبار