آمار کرونا امروز ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۴ بیمار جان باختند

آمار کرونا امروز 27 شهریور 1401، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۴ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری، به ۱۴۴ هزار و ۳۰۱ نفر رسید.

به گزارش رصد روز، آمار کرونا امروز ۲۷ شهریور ۱۴۰۱، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۴ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری، به ۱۴۴ هزار و ۳۰۱ نفر رسید.

آمار کرونا امروز ۲۷ شهریور ۱۴۰۱

بنابر اعلام وزارت بهداشت، طی شبانه‌روز گذشته ۲۸۹ بیمار مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شدند و متاسفانه ۱۴ بیمار نیز جان خود را به علت ابتلا به این بیماری از دست دادند.

از دیروز تا امروز ۲۷ شهریورماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۸۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۷۴ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۵۴۲ هزار و ۸۲۲ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۴ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری، به ۱۴۴ هزار و ۳۰۱ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون ۷ میلیون و ۳۲۰ هزار و ۹۴۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

۲۷۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.تاکنون ۵۳ میلیون و ۹۹۵ هزار و ۵۶۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

تزریق بیش از ۶هزار دز واکسن کرونا در شبانه‌روز گذشته

 

همچنین تاکنون ۶۵ میلیون و ۶۱ هزار و ۱۵۲ نفر دُز اول، ۵۸ میلیون و ۴۵۵ هزار و ۶۰۸ نفر دُز دوم و ۳۱ میلیون و ۱۲۶ هزار نفر، دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۴ میلیون و ۶۴۲ هزار و ۷۶۰ دُز رسید.در شبانه روز گذشته ۶ هزار و ۹۹۷ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

همچنین در حال حاضر هیچ شهرستانی در وضعیت قرمز نیست و  ۲۰ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۵۷ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۷۱ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

طبق ارقام به روز شده این پاندمی در کشورهایی که همچنان درگیر آن هستند در حال حاضر سه کشور با بالاترین آمار ابتلا از سه قاره مختلف شامل ایالات متحده از قاره آمریکا، هند از آسیا و فرانسه از اروپا هستند.

براساس تازه‌ترین داده‌ها در جدول جهانی پاندمی کرونا، آمریکا با بیش از ۹۷.۴ میلیون مبتلا و یک میلیون قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با این بیماری قرار دارد و هند نیز با آمار بیش از ۴۴.۵ میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی جای گرفته است.

در اروپا نیز هم اکنون فرانسه با ثبت بیش از ۳۴.۸ میلیون مبتلا، تا این لحظه رکورددار ابتلا در بین کشورهای این منطقه و در عین حال سومین کشور با بیشترین آمار بیمار کرونایی در جهان است.

آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم از ۳۴.۶ میلیون نفر فراتر رفته و در حال حاضر چهارمین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است.

برزیل در عین حال با بیش از ۶۸۵ هزار جانباخته پس از ایالات متحده، دومین کشور رکورددار تعداد قربانیان کووید ۱۹ در جهان محسوب می‌شود و پس از آن هند با بیش از ۵۲۸ هزار قربانی، سومین کشور به لحاظ ثبت بالاترین آمار مرگ و میر کرونایی در این فهرست جهانی است.

روسیه همچنین با گذشتن از آمار ۳۸۵ هزار قربانی، هم اکنون بالاترین رقم مرگ و میر کرونایی را در بین کشورهای اروپایی دارد و در جهان نیز چهارمین کشور با بالاترین نرخ فوتی‌های این بیماری است.

بنابر جدول به‌روز شده در پایگاه اطلاع‌رسانی “ورلداُمتر”، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز (یکشنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

# نام کشور مجموع مبتلایان مجموع قربانیان
۱ ایالات متحده ۹۷,۴۹۵,۵۶۱ ۱,۰۷۸,۶۵۶
۲ هند ۴۴,۵۳۴,۱۸۸ ۵۲۸,۳۳۷
۳ فرانسه ۳۴,۸۹۳,۲۴۷ ۱۵۴,۶۷۲
۴ برزیل ۳۴,۶۲۷,۰۹۰ ۶۸۵,۴۱۰
۵ آلمان ۳۲,۶۸۰,۳۵۵ ۱۴۸,۹۳۳
۶ کره جنوبی ۲۴,۳۹۴,۴۶۶ ۲۷,۸۲۸
۷ انگلیس ۲۳,۵۸۵,۳۰۵ ۱۸۹,۴۸۴
۸ ایتالیا ۲۲,۱۴۸,۹۳۵ ۱۷۶,۵۴۶
۹ ژاپن ۲۰,۶۳۵,۸۴۷ ۴۳,۶۷۲
۱۰ روسیه ۲۰,۳۸۲,۳۴۴ ۳۸۵,۹۴۴

 

همچنین ایران با مجموع هفت میلیون و ۵۴۲ هزار و ۵۳۳ مورد ابتلا و ۱۴۴ هزار و ۲۸۷ مورد فوت ناشی از بیماری کووید-۱۹ در حال حاضر در رتبه ۱۷ در بین کشورهای دارای بیشترین آمار مبتلایان به کرونا قرار دارد.

روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۲۸ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار