ابهام جدی در شرکت سرمایه گذاری چشم انداز توسعه شمال

نماد وشمال با توجه به ظن وقوع جرائم موضوع ماده 46 قانون بازار اوراق بهادار ج.ا.ا درخصوص معاملات اوراق بهادار در بازار عادی ، نماد معاملاتی حداکثر تا تاریخ 1399/08/27 تعلیق شد

به گزارش اختصاصی رصد روز ، این روزها شاهد نگاه نگران فعالان بازار سرمایه هستیم. نگاهی که سبب می شود تا تا در هر اتفاقی در آن به دقت بررسی شود اما در این میان شفافیت مهمترین موضوعی است که مردم انتظار دارند بعد از عدم تحقق وعده های حمایت از بازار توسط دولت در شرکتهای فعال در بورس صورت گیرد. شرکت سرمایه گذاری چشم انداز توسعه شمال که با نماد وشمال  مشغول به فعالیت در گزارش قبلی به ابهام سودسازی قابل آن اشاره شد (اینجا بخوانید) حالا در اطلاعیه جدیدی که بر روی سایت کدال قرار گرفته با ابهام جدیدی روبروست که باید دید چه پاسخی در مورد این مسئله خواهد داشت.

در جدیدترین اطلاعیه ای که در مورد این نماد بورسی منتشر شده می خوانیم به استناد بند ۷ ماده ۱۳مکرر ۲ دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات اوراق بهادار در فرابورس ایران به اطلاع می‌رساند؛ با توجه به ظن وقوع جرائم موضوع ماده ۴۶ قانون بازار اوراق بهادار ج.ا.ا درخصوص معاملات اوراق بهادار در بازار عادی ، نماد معاملاتی حداکثر تا تاریخ ۱۳۹۹/۰۸/۲۷ تعلیق می گردد.

 

شرکت سرمایه گذاری چشم انداز توسعه شمال نماد وشمال

ماده ۴۶ قانون بازار اوراق بهادار بیان می دارد:

اشخاص زیر به حبس تعزیری از سه ماه تا یکسال یا به جزای نقدی معادل دو تا پنج برابر سود

به دست آمده یا زیان متحمل نشده یا هر دو مجازات محکوم خواهند شد:

*هر شخصی که “اطلاعات نهانی” مربوط به اوراق بهادار موضوع این قانون را که حسب وظیفه در اختیار وی قرارگرفته به نحوی از انحاء به ضرر دیگران یا به نفع خود یا به نفع اشخاصی که از طرف آنها به هرعنوان نمایندگی داشته باشد، قبل از انتشار عمومی، مورد استفاده قرار دهد و یا موجبات افشاء و انتشار آنها را در غیر موارد مقرر فراهم نماید.

*هر شخصی که با استفاده از “اطلاعات نهانی” به معاملات اوراق بهادار مبادرت نماید.

*هر شخصی که اقدامات وی نوعاً منجر به ایجاد ظاهری گمراه کننده از روند معاملات اوراق بهادار یا ایجاد قیمتهای کاذب و یا اغوای اشخاص به انجام معاملات اوراق بهادار شود.

* هر شخصی که بدون رعایت مقررات این قانون اقدام به انتشار آگهی یا اعلامیه پذیره نویسی به منظورعرضه عمومی اوراق بهادار نماید.

 

نماد وشمال برای این مسئله یقینا باید بهتر از موقع دیگری شفافیت را لحاظ کند و از مدیران شرکت سرمایه گذاری چشم انداز توسعه شمال نیز باید دلایل روشن روبرو شدن با چنین ابهامی را شنید.

 

بیشتر بخوانید:

تناقض سودسازی وشمال در بورس و واقعیت موجود + سند

بررسی رفتار سهامداران عمده حقیقی و حقوقی کارخانه تبرک

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط