اجاره‌بهای مسکن تا سال آینده ثابت می‌ماند

نیم قرن با اقتصاد ایران روایتی است از تحولات، شخصیت‌ها و شاخص‌های اقتصاد ایران و موضوعاتی که به نوعی با اقتصاد ایران ارتباط پیدا می‌کنند.شرایط فعلی اقتصادی ارتباط مستقیمی با گذشته آن دارد. به گزارش رصد روز، وزارت آبادانی و مسکن قرار است ظ...

نیم قرن با اقتصاد ایران روایتی است از تحولات، شخصیت‌ها و شاخص‌های اقتصاد ایران و موضوعاتی که به نوعی با اقتصاد ایران ارتباط پیدا می‌کنند.شرایط فعلی اقتصادی ارتباط مستقیمی با گذشته آن دارد.

به گزارش رصد روز، وزارت آبادانی و مسکن قرار است ظرف چند روز آینده لایحه تعدیل اجاره‌خانه را نیز تقدیم مجلس شورای ملی نماید.

در لایحه جدید مبنای اجاره‌خانه آخر اسفند ۱۳۵۱ (اول سال ۵۲) پیش‌بینی شده و قرار است از تاریخ تصویب تا پایان سال ۱۳۵۳ اجاره‌خانه بر این اساس تثبیت شود. قبلا قرار بود که مدت تثبیت ۵ سال باشد، ولی بنا به عللی این مدت از تصویب لایحه تا پایان سال ۱۳۵۳ تعیین گردید.

اجاره‌خانه در هر منطقه تهران با سایر نقاط تفاوت خواهد داشت بدین ترتیب که پس از برآورد قیمت زمین و هزینه ساختمان سود عادلانه‌ای برای سرمایه‌گذار در نظر گرفته می‌شود و بر همین اساس اجاره‌ خانه در هر منطقه تعیین و برای اجرا اعلام خواهد شد و برای عمل به دفترخانه‌های رسمی ابلاغ می‌شود.

خبر دیگر اینکه وزارت آبادانی و مسکن، به وزارت مسکن و شهرسازی تغییرنام می‌یابد و در هدف‌های این وزارتخانه نیز تغییرات اساسی داده خواهد شد.

لایحه تغییر نام این وزارتخانه و هدف‌هایی که در آینده باید در جهت تهیه واحدهای مسکونی، نظارت بر طرح‌های جامع و شهرسازی و معماری دنبال کند، به‌زودی تقدیم پارلمان خواهد شد.

تهیه نقشه جامع سرزمین ایران با پیش‌بینی‌های لازم شهرسازی از موارد مهمی خواهد بود که در لایحه گنجانیده شده است.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار