اجرایی شدن طرح یارانه بنزین در کشور پس از اصلاح مشکلات احتمالی در جزیره کیش

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش اجرای سراسری طرح سهمیه بندی بنزین را منوط به اصلاح مشکلات احتمالی این طرح در جزیره کیش عنوان کرد.

به گزارش رصد روز، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، حسین شمسیان عصر چهارشنبه ۱ دی طی گفتگو با شبکه خبر در خصوص بررسی تمام جوانب طرح در جزیره کیش که به صورت پایلوت اجرایی می‌شود، اظهار داشت: پس از اصلاح تمام مشکلات احتمالی این طرح در مناطق دیگر زیر نظر دولت عملیاتی خواهد شد.
به گفته شمسیان تا کنون سهمیه بنزین به پلاک خودرو اختصاص می‌یافت از این رو اگر کسی هم خودرویی نداشت از این سهمیه بهره مند نمی‌شد.
وی اظهار داشت: در این طرح هیچ تغییری در قیمت بنزین یارانه‌ای و یا آزاد ایجاد نخواهد شد و قیمت بنزین یارانه‌ای یک هزار و ۵۰۰ تومان و همچنین قیمت بنزین آزاد نیز ۳ هزار تومان است.

وی افزود: به جای شارژ کارت سوخت پلاک ها، به ازای هر کد ملی که شخص ساکن ایران است و حداکثر یک سال از کشور خارج نشده ماهانه در جزیره کیش ۲۰ لیتر بنزین دریافت خواهد کرد.
حسین شمسیان با اشاره به این که طرح جدید سهمیه بنزین، رانندگان وسائط نقلیه عمومی همچنان از سهمیه خود برخوردارند، تصریح کرد: هیچ گونه تغییری در سهمیه تاکسی‌ها، خودرو‌های عمومی و دیزلی ایجاد نمی‌شود و هر کدام از اعضای خانواده‌ها در این طرح مورد توجه قرار گرفتند و مشمول دریافت ۲۰ لیتر بنزین می‌شوند.

شمسیان در خصوص نحوه تخصیص سهمیه بنزین به مردم خاطر نشان کرد: اعتبار تخصیص یافته به اعضای خانواده به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.
وی بیان داشت: در این طرح افراد دارای خودرو از سهمیه بنزین اختصاص یافته استفاده می‌کنند و کسانی که فاقد خودرو هستند می‌توانند نسبت به نقل و انتقال آن اقدام کنند.
سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در رابطه با فرایند نقل و انتقال اعتبار اختصاص یافته، گفت: با معرفی سامانه‌ای آموزش‌های لازم برای “کارت به کارت کردن و یا فروش سهمیه بنزین” به مردم ارائه خواهد شد.
حسین شمسیان با بیان این که برای جلوگیری از تجمع مردم در جایگاه‌های سوخت، ذخیره سهمیه بنزین در کارت‌ها همچنان محفوظ است، اظهار داشت: این طرح نیاز به نام نویسی و افتتاح حساب ندارد و پس از یک بازه اطلاع رسانی جامع به مردم کیش، تا نیمه دی ماه فرآیند عملیاتی شدن آن آغاز می‌شود.
وی، گفت: این طرح هیچ ارتباطی به یارانه نداشته و ساکنان جزیره کیش براساس کدملی می‌توانند سهمیه خود را دریافت کنند.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط