احترام نظامی سردار سلامی به رئیس جمهور شهید+ عکس

هیات دولت و مقامات لشکری و کشوری به پیکر رئیس جمهور همراه با سرود ملی جمهوری اسلامی ایران احترام نظامی گذاشتند.

به گزارش رصد روز، هیات دولت و مقامات لشکری و کشوری به پیکر رئیس جمهور همراه با سرود ملی جمهوری اسلامی ایران احترام نظامی گذاشتند.

6 53

حسین سلامی (زادهٔ ۱۳۳۹) نظامی ایرانی است که از سال ۱۳۹۸ به‌عنوان فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فعالیت می‌کند. او از اعضای هیئت علمی دانشگاه عالی دفاع ملی نیز است. اتحادیه اروپا در آوریل ۲۰۲۰ او را به‌دلیل سرکوب معترضان در جریان اعتراضات آبان ۱۳۹۸ تحریم کرد.

سلامی فعالیت در سپاه پاسداران را از آبان ۱۳۵۹ آغاز کرد و در طول جنگ ایران و عراق مسئولیت‌های میانی در لشکر ۲۵ کربلا، لشکر ۱۴ امام حسین و قرارگاه دریایی نوح داشت.او پس از جنگ، تحصیلات خود را از سر گرفت و مدرک کارشناسی مهندسی مکانیک را از دانشگاه علم و صنعت کسب کرد. او سپس در رشته مدیریت دفاعی، کارشناسی ارشد را از دانشگاه عالی دفاع ملی دریافت کرد.

سلامی از ۱۳۷۱ تا ۱۳۷۶ به‌عنوان فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد سپاه پاسداران فعالیت می‌کرد. او از ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۴ معاون عملیات ستاد مشترک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود و از ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۸ فرماندهی نیروی هوایی سپاه پاسداران را برعهده داشت. او در فاصله سال‌های ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۸ جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران بود.

زندگی
حسین سلامی در روستای وانشان، از توابع شهرستان گلپایگان، اصفهان زاده شد. در سال ۱۳۵۷ همزمان با اوج‌گیری انقلاب در رشته مهندسی مکانیک دانشگاه علم و صنعت قبول شد. او بعد از پایان جنگ به تکمیل تحصیلاتش در دانشگاه علم و صنعت در رشته مهندسی مکانیک پرداخت. وی همچنین مدرک کارشناسی ارشد را در رشته مدیریت دفاعی از دانشگاه عالی دفاع ملی دریافت کرد.

مسئولیت‌ها
سلامی پس از وقوع انقلاب فرهنگی و همزمان با آغاز جنگ ایران و عراق در آبان ۱۳۵۹ به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیوست. وی در طول جنگ ایران و عراق در کردستان و عمدتاً در جبهه جنوب در مسئولیت‌های رزمی و مختلف در لشکر ۲۵ کربلا، لشکر ۱۴ امام حسین و نیز قرارگاه دریایی نوح حضور داشته‌است. وی پس از پایان جنگ دوره دانشکده فرماندهی و ستاد را گذراند و نیز فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد مدیریت دفاعی است.

سلامی همزمان با تدریس در دانشکده فرماندهی و ستاد سپاه، از دانشگاه علم و صنعت نیز فارغ‌التحصیل شد. وی همچنین مؤسس و فرمانده دوره عالی جنگ از سال ۱۳۷۱ تا ۱۳۷۶ بوده و از سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۴ در سمت معاون عملیات ستاد مشترک سپاه اشتغال به خدمت داشته‌است.

او در ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ از طرف سید علی خامنه‌ای از رده جانشینی فرمانده کل سپاه پاسداران، با یک درجه ارتقا به رتبه سرلشکری، به سمت فرماندهی کل سپاه پاسداران منصوب شد. این انتصاب با پیام‌های تبریک رئیس‌جمهور حسن روحانی، اسحاق جهانگیری (معاون رئیس‌جمهور)، محمد جواد ظریف (وزیر امور خارجه)، محمدحسین باقری (فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح) و دیگر مقامات کشوری و لشکری همراه شد.

سرلشکر سلامی در حال سخنرانی در اردیبهشت ۱۳۹۸
گاهشمار مسئولیت‌های سلامی به قرار زیر است:

مسئول عملیات قرارگاه دریایی نوح در جنگ ایران و عراق
فرمانده دانشکده دافوس از ۱۳۷۱ تا ۱۳۷۶
معاون عملیات ستاد مشترک سپاه از ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۴
فرماندهی نیروی هوایی سپاه پاسداران از ۱۳۸۴ تا ۱۲ مهرماه ۱۳۸۸
عضو هیئت علمی دانشگاه عالی دفاع ملی
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۸
سرپرست معاونت هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از تیر تا شهریور ۱۳۹۷
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از اردیبهشت ۱۳۹۸

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط