ارتقاء شاخص های زیست محیطی در مجموعه ذوب آهن اصفهان

محمدرضا طورچی مقدم مشاور توسعه امور دانش بنیان و فناوری های نوآورانه رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، دوشنبه ۷ شهریورماه و همزمان با هفته دولت با حضور در ذوب آهن اصفهان ضمن بازدید از خط تولید و پروژه های زیست محیطی با مسئولین این شرکت دی...

به گزارش رصد روز، محمدرضا طورچی مقدم مشاور توسعه امور دانش بنیان و فناوری های نوآورانه رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، دوشنبه ۷ شهریورماه و همزمان با هفته دولت با حضور در ذوب آهن اصفهان ضمن بازدید از خط تولید و پروژه های زیست محیطی با مسئولین این شرکت دیدار و گفتگو کرد.
مشاور رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در نشست با مهدی بهرامی، معاون پشتیبانی و خدمات اجتماعی و تعدادی از مدیران، سرپرستان و کارشناسان امور زیست محیطی ذوب آهن اصفهان به تشریح اهداف و سیاست های سازمان محیط زیست کشور پرداخت و گفت: صنایع فولادی کشور به لحاظ نقش خود در مجموعه های صنعتی، خودکفایی و توسعه اقتصادی کشور از اهمیت خاصی برخوردار هستند و سازمان حفاظت محیط زیست کشور سعی می کند با حذف کاغذ بازی، هدایت و کمک به این صنایع در جهت تولید با کیفیت و قیمت مناسب، همزمان آلایندگی های این صنایع نیز کاهش یابد. وی افزود: مسئولین سازمان محیط زیست با حضور در تمامی کارخانه های کشور و گفت و گو با مسئولان آن ها با استفاده از توانمندی های این شرکت ها و سازمان های دانش بنیان به بررسی و حل مشکلات زیست محیطی می پردازد.
طورچی مقدم گفت: هدف و عملکرد سازمان محیط زیست کشور علاوه بر نظارت و هدایتگری، کمک به توسعه صنایع است.
مشاور توسعه امور دانش بنیان و فناوری های نوآورانه رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به اقدامات و پروژه های زیست محیطی ذوب آهن اصفهان تأکید کرد: باعث خوشحالی است که ذوب آهن اصفهان عزم خود را بر اصلاح، بهبود  و ارتقاء شاخص های زیست محیطی این شرکت جزم کرده است.
مهدی بهرامی، معاون پشتیبانی و خدمات اجتماعی نیز با تشریح تاریخچه شرکت و اقدامات و پروژه های زیست محیطی آن در سال های گذشته پرداخت و گفت: این شرکت به عنوان نخستین تولیدکننده فولاد در ایران در راستای خط مشی زیست محیطی و تعهد مدیریت عالی شرکت مبنی بر حفظ و صیانت از سلامت کارکنان خود، جامعه اطراف و حفظ محیط زیست با صرف هزینه های لازم و با استقرار استانداردهای زیست محیطی بین المللی به تعریف و اجرای پروژه های زیست محیطی در قالب طرح های بازسازی، بهسازی و نوسازی در بخش های  مختلف تولید، اقدام  کرده است.

وی در خصوص مقوله های زیست محیطی شامل هوا، آب، پساب، پسماند و انرژی نیز گفت: نتیجه اجرای این برنامه های، ارتقاء شاخص های زیست محیطی شرکت می باشد. وی تاکید کرد: ذوب آهن اصفهان از توانمندی های داخلی، دانش و تجربه دانش بنیان ها و فناوری های نو، بهره گیری و از هرگونه مساعدت و پیشنهاد در زمینه محیط زیست استقبال می کند.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار