ارزش روزانه صندوق های پالایش یکم و دارا یکم(۲۶خرداد۱۴۰۰)

در بورس امروز ۱۰۴میلیارد تومان دارا یکم و ۲۷۵میلیارد تومان پالایشی یکم خرید و فروش شد، معاملات صندوق‌های قابل معامله به هزار و ۱۳۵میلیارد تومان رسید و مازاد سرمایه‌گذاری اشخاص حقیقی در این صندوق‌ها پنج میلیارد تومان بود.

به گزارش رصد روز، بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در روز جاری به صندوق پالایشی یکم (پالایش) با ارزش بیش از ۲۷۵میلیارد تومان تعلق داشت و بعد از آن صندوق با درآمد ثابت کمند بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق اعتماد آفرین پارسیان نیز در جایگاه سوم معاملات صندوق‌های ETF قرار گرفت.

حقیقی‌ها حدود ۲۱میلیارد تومان واحدهای صندوق با درآمد ثابت کمند را از حقوقی‌ها خریدند (۹.۵درصد از معاملات صندوق) و اشخاص حقوقی نیز بخشی از مالکیت صندوق امین یکم فردا را به ارزش حدود هفت میلیارد تومان به نفع خود تصاحب کردند (۱۵درصد معاملات).

دارندگان صندوق کالایی طلای سرخ نوویرا (نهال) رشد ۲.۱درصدی دارایی خود را به چشم دیدند و از طرف دیگر مالکان صندوق زمین ساختمان نگین شهر ری با زیان ۲.۳درصدی در یک روز مواجه شدند. هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (۳.۶درصد) در رابطه با صندوق پالایش در تابلو معاملات نقش ببندد.

دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم بیش از ۳۸۰میلیارد تومان معامله شدند یعنی ۳۴درصد از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله به این دو صندوق دولتی اختصاص داشت.

از سویی دیگر جمع معاملات صندوق‌های طلایی به بیش از ۹۷۰میلیون تومان رسید. همچنین بیشترین رشد قیمت (۱.۴درصد) این گروه به صندوق پشتوانه سکه طلای مفید (عیار) اختصاص یافت.

کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به رقم هزار و ۱۳۵میلیارد تومان رسید و ورود پول حقیقی بیش از پنج میلیارد تومان شد، این در حالی است که گردش امروز بازار سهام در حدود سه هزار و ۴۰میلیارد تومان و مقدار خروج پول حقیقی ۲۳۵میلیارد تومان بود.

برای مشاهده تصویر  در اندازه اصلی روی آن کلیک کنیدImage 1

Image 2

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

 

اقتصاد آنلاین

مطالب مرتبط

آخرین اخبار