از تمام صرافی‌ها بدون نوبت «ارز» بخرید

رئیس کل بانک مرکزی در توضیح چرایی حذف دلار توافقی گفت: از این پس امکان خرید ارز بدون نوبت و ثبت‌نام از تمام صرافی‌ها با نرخ تابلو وجود دارد. به گزارش رصد روز، با تصمیم بانک مرکزی از امروز چهارشنبه ۵ بهمن‌ماه معاملات توافقی دلار و یورو از ...

رئیس کل بانک مرکزی در توضیح چرایی حذف دلار توافقی گفت: از این پس امکان خرید ارز بدون نوبت و ثبت‌نام از تمام صرافی‌ها با نرخ تابلو وجود دارد.

به گزارش رصد روز، با تصمیم بانک مرکزی از امروز چهارشنبه ۵ بهمن‌ماه معاملات توافقی دلار و یورو از بازار متشکل ارزی حذف شد.

این اقدام برگرفته از سیاست ارزی جدید بانک مرکزی بود؛ چراکه صبح امروز فرزین از ورود بانک مرکزی به بازار ارز خبر داده و گفته بود:  از امروز بانک مرکزی و صرافی‌ها اقدامات مشترکی در احیای ثبات اقتصادی در کشور انجام می‌دهند. او تأکید کرد: بانک مرکزی از این به بعد به بازار آزاد ورود پیدا خواهد کرد و نرخ‌ساز خواهد بود.

رئیس کل بانک مرکزی ساعتی قبل در پاسخ به پرسش یکی از کاربران فضای مجازی درباره چرایی حذف دلار توافقی و مشکلات پیش آمده برای خریداران دلار توافقی طی روز گذشته، اعلام کرد: بانک مرکزی با حذف دلار توافقی به دنبال برچیدن رانت به وجود آمده بوده است.

او خطاب به متقاضیان خرید ارز تأکید کرد: از این به بعد از تمامی صرافی‌ها بدون انجام ثبت‌نام، ارز خود را دریافت کنید؛ به نرخ تابلو بدون صف.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار