از کاهش آمار بیکاری تا افزایش ۳.۵ برابری بیمه بیکاری کدام آمار را باور کنیم؟

به گزارش اختصاصی رصد روز ، مرکز آمار کشور نرخ بیکاری سال ۹۸ را ۱۰.۷ درصد اعلام کرده بود که این نرخ در سال ۹۹ به ۹.۶ درصد کاهش پیدا کرد این در حالیست که در همین بازه زمانی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی میزان تعداد استفاده کنندگان از بیم...

به گزارش اختصاصی رصد روز ، مرکز آمار کشور نرخ بیکاری سال ۹۸ را ۱۰.۷ درصد اعلام کرده بود که این نرخ در سال ۹۹ به ۹.۶ درصد کاهش پیدا کرد این در حالیست که در همین بازه زمانی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی میزان تعداد استفاده کنندگان از بیمه بیکاری را از ۲۲۱ هزار نفر در سال ۹۸ با افزایش ۳.۵ برابری در سال قبل ۸۰۱ هزار نفر اعلام کرد.

این آمار متناقض از مراکز مختلف سبب می شود که ابهامات زیادی در خصوص سایر آمارهای ارائه شده در کشور به وجود بیاید که باورپذیری آنها را با چالشی بزرگ روبرو می کند.

پیش از اینها نیز تفاوت آمارهای ارائه شده از سوی بانک مرکزی و مرکز آمار و دعواها بر سر اعلام برخی از آمارها از سوی این دو مرکز محل بحث بود که به نظر می رسد با تطبیق آمار سایر سازمانها با مرکز آمار می توان موارد متناقض دیگری را پیدا کرد که جا دارد توضیح مدیران مرکز آمار در این باره شنیده شود.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط