استایل شیک و پیک سمیرا حسن‌پور در کنار نیکی مظفری+ عکس

استایل شیک و متفاوت سمیرا حسن‌پور، بازیگر سریال چاردیواری در نمایشِ «مرگ با طعم نسکافه» مورد توجه قرار گرفته است.


به گزارش رصد روز، استایل شیک و متفاوت سمیرا حسن‌پور، بازیگر سریال چاردیواری در نمایشِ «مرگ با طعم نسکافه» مورد توجه قرار گرفته است.

 

سمیرا حسن‌پور (زاده ۱۶ آذر ۱۳۶۳) بازیگر ایرانی است. اولین حضور او در سینما برای فیلم تمشک (۱۳۹۲) بود که برای آن نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن شد. او برای نقش‌آفرینی در سه کام حبس (۱۳۹۸) نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد.

2 16

 

زندگی و حرفه
سمیرا حسن‌پور در ۱۶ آذر ۱۳۶۳ در تهران به دنیا آمد. پدرش مجسمه‌ساز است و مادرش خانه‌دار. او دو برادر بزرگتر از خود دارد؛ یکی از آن‌ها مهندس عمران است و دیگری مهندس برق. حسن‌پور هنگام تحصیلات در دبیرستان به هنر علاقه‌مند شد. او بازیگری را با تئاتر دانشکده و با تشویق استادش، بهرام بیضایی و نیز حضور در کلاس‌های بازیگری آغاز کرد. او در رشته نمایش تحصیل کرد و لیسانس خود را از دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک گرفت.

حسن‌پور سال ۱۳۸۵، برای نخستین بار در نمایش مجلس شبیه؛ در ذکر مصایب استاد نوید ماکان و همسرش مهندس رخشید فرزین به کارگردانی بیضایی، روی صحنه تئاتر رفت. او در سریال چاردیواری و پایتخت سیروس مقدم و همچنین سریال شاید برای شما هم اتفاق بیفتد و تله فیلم‌های آوا و مردان نمکی حضور داشته است. حضور در پایتخت نگاه‌ها را به او جلب کرد.

وی در نخستین کار سینمایی خود در فیلم تمشک (۱۳۹۲) ساختهٔ سامان سالور نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر شد. او در سال ۱۳۹۵ با سامان سالور ازدواج کرد. او در سال ۱۳۹۸ برای بازی در فیلم سه کام حبس نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن جشنواره فیلم فجر شد.

ازدواج سمیرا حسن پور:
سمیرا حسن پور بعد از بازی در فیلم تمشک با سامان سالور کارگردان آشنا شد و در نهایت این دو در سال ۹۵ با هم ازدواج کردند.

سامان سالور کارگردان و فیلم نامه نویس با استعداد کشورمان در سال ۱۳۵۵ در شهر زیبای بروجرد، به دنیا امده است. وی فارغ‌التحصیل رشته کارگردانی سینما از دانشگاه سوره می باشد. نخستین فیلم بلند او ساکنین سرزمین سکوت برنده جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره بین‌المللی فیلم صوفیه شد.

فیلم‌شناسی سمیرا حسن پور:
– تمشک (۱۳۹۲)
– سایه‌های موازی (۱۳۹۴)
– آن‌ها (۱۳۹۵)

سریال های سمیرا حسن پور:
– پایتخت
– چاردیواری
– شاید برای شما هم اتفاق بیفتد
– هفت سین
– دلدادگان

دست‌ آوردهای سمیرا حسن پور:
– جشنواره فجر    (۱۳۹۲)     بهترین بازیگر زن     تمشک
– جشن حافظ   (۱۳۹۴)     بهترین بازیگر زن     سایه‌های موازی

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط