اطلاعیه وزارت اقتصاد درباره سقوط بورس

به گزارش رصد روز،  مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی پیرامون حواشی برخی رسانه‌ها در خصوص شرایط چند روز گذشته بازار سرمایه با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: بازار سرمایه در ۳ ماه گذشته روند صعودی داشته و بعضی سهم‌ها رش...

به گزارش رصد روز،  مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی پیرامون حواشی برخی رسانه‌ها در خصوص شرایط چند روز گذشته بازار سرمایه با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد:

بازار سرمایه در ۳ ماه گذشته روند صعودی داشته و بعضی سهم‌ها رشد جدی داشته اند و همین موجب شده برخی معامله‌گران اقدام به شناسایی سود کنند و اصلاح در یک رالی صعودی طبیعی است.

طرح این موضوع که ریزش بورس به دلیل عرضۀ دستوری حقوقی‌ها بوده نیز در تحلیل‌های دقیق از وضعیت بازار سرمایه جایگاهی ندارد چرا که صندوق‌های بازارگردانی در بازار وظیفه‌ای دارند که باید هم در زمان تقاضا اقدام به عرضه و هم زمان عرضه زیاد اقدام به خرید کنند تا نقدشوندگی سهام حفظ شود.

هرچند که سازمان بورس ایفای وظیفه بازارگردان‌ها را رصد می‌کند اما اجباری به خرید یا فروش از جانب سازمان صورت نگرفته و مدیران سازمان بورس هم این موضوع را تکذیب کرده‌اند.

همچنین رصد بازار بورس نشان می‌دهد، بخش عمده‌ای از فروش‌های روزهای گذشته به شکل اوراق درآمد ثابت درآمده‌اند و خروج منابع جدی از بازار رقم نخورده است.

 

مطالب مرتبط