اعتراض تتلو به حکم صادره+ جزئیات

سخنگوی قوه قضائیه درباره پرونده امیر تتلو توضیحات جدیدی ارائه کرد.

به گزارش رصد روز، سخنگوی قوه قضائیه درباره پرونده امیر تتلو توضیحات جدیدی ارائه کرد.

 

وی درباره آخرین وضعیت پرونده امیرحسین مقصودلو (تتلو)  گفت: حکم اولیه صادر شده و در موعد مقرر نسبت به حکم اعتراض کرده و  پرونده در حال ارسال به دادگاه تجدیدنظر است.

پس از تایید و ارسال و صدور رای در دادگاه تجدیدنظر اطلاع رسانی  می شود. از آنجا که  حکم بدوی است، نمی توان اطلاع رسانی کرد.

 

امیرحسین مقصودلو (زادهٔ ۳۰ شهریور ۱۳۶۶) که با نام حرفه‌ای امیر تتلو شناخته می‌شود، خواننده و ترانه‌نویس ایرانی است که در ژانر رپ، پاپ و آراندبی فعالیت می‌کند.او از نخستین خوانندگان ژانر آراندبی در ایران است که به شکل زیرزمینی کار کرده و به شهرت رسید. با زندان رفتن تتلو در سال ۱۴۰۲، فعالیت هنری او در تعلیق است.

تتلو در میانهٔ دههٔ ۱۳۸۰ به دبی سفر کرد و پس از مدتی به ایران بازگشت. او نخستین آلبوم رسمی خود به نام زیر همکف را در سال ۱۳۹۰ بدون گرفتن مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر کرد. تتلو در سال ۱۳۹۷ به استانبول رفت و نخستین کنسرت خود را همان سال در تفلیس، گرجستان برگزار کرد. نخستین بازداشت تتلو در سال ۱۳۹۲ توسط پلیس امنیت اخلاقی بود و پس از آن در سال ۱۳۹۵ به اتهام «تشویش اذهان عمومی و اشاعه فساد و فحشا» به‌مدت بیش از دو ماه در بازداشت موقت به‌سر برد. او در بهمن ۱۳۹۸ در ترکیه به‌دلیل آنچه «نقض مقررات ویزا» عنوان شد، برای یک هفتهٔ بازداشت بود. تتلو بار دیگر در ترکیه بازداشت و در ۱۴ آذر ۱۴۰۲ به ایران تحویل داده شد.

در کنار کارهای هنری، رفتارها و گرایش سیاسی تتلو در دوره‌های گوناگون، مایهٔ مجادلات فراوانی شده‌است. دیدگاه‌های او دربارهٔ موضوع‌های گوناگونی از جمله سوگواری محرم، قربانی کردن جانوران، حجاب و هواداری وی از برخی مقامات جمهوری اسلامی درکنار اتهاماتی مانند «توهین و دعوت به ضرب‌وشتم زنان» و «دعوت از کودکان زیر سن قانونی برای رابطهٔ جنسی»؛ همگی بحث‌برانگیز شده‌است. او از چهره‌های خبرساز و پرمخاطب شبکه‌های اجتماعی در ایران است. حساب کاربری تتلو در اینستاگرام، به‌دلیل زیر پا گذاشتن قوانین این سرویس، دو بار بسته‌شده‌است؛ یک بار در سال ۱۳۹۷ و بار دیگر در سال ۱۳۹۹. بنابر اعلام بی‌بی‌سی فارسی، اینستاگرام در بار دوم اعلام کرد که تتلو دیگر اجازهٔ فعالیت در این سرویس را ندارد.

تتلو در سیاست نیز از کسان گوناگونی پشتیبانی کرده‌است. او نخست از میرحسین موسوی پشتیبانی کرد و در انتخابات ۱۳۹۶ جمهوری اسلامی ایران، درآغاز از محمدباقر قالیباف و پس از انصراف او، از سید ابراهیم رئیسی، پشتیبانی کرد. مخاطبان او، عموماً دهه هشتادی‌ها هستند.

اوایل زندگی
امیرحسین مقصودلو در ۳۰ شهریور ۱۳۶۶ در محله مجیدیه تهران با اصالتی آذری و در یک خانوادهٔ ۵ نفره زاده شد. مدتی به خاطر کار پدرش در رشت زندگی کردند و امیر با توجه به وضع مالی خانواده‌اش، از نوجوانی کارگری کرده‌است. او دو خواهر بزرگ‌تر از خود دارد. امیر تتلو مدتی در کارگاه نجاری و گاهی نیز در یک سوپرمارکت شاگرد بود. تحصیلات تتلو، دیپلم ریاضی است. امیر تتلو در میانه‌های دههٔ ۱۳۸۰ به دبی سفر کرد و پس از مدتی به ایران بازگشت.

امیر تتلو در ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ با انتشار پستی در اینستاگرام از دنیای موسیقی ایران به‌طور موقت خداحافظی کرد و پس از مدتی کوتاه فعالیت‌های هنری خود را پی گرفت. او در سال ۱۳۹۷ پس از ناتوانی در کسب مجوز برای «فعالیت قانونی» در کشورش به ترکیه رفت و در آن‌جا به فعالیت‌های هنری خود ادامه داد.

۷۸ عنوان دوازدهمین آلبوم استودیویی امیر تتلو بود که در بین سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۳۹۹ منتشر شد. اولین تک‌آهنگ این آلبوم به نام «پریشب» در ۱۶ مهر ۱۳۹۸ پخش شد. این آلبوم یکی از طولانی‌ترین آلبوم‌های موسیقی جهان با ۳ ساعت و ۴۶ دقیقه و ۵۰ ثانیه است. آهنگ «خلسه» در این آلبوم با ۸:۰۸ دقیقه، طولانی‌ترین آهنگ به سبک پاپ در جهان است. «ولش کن» هشتمین آهنگ آلبوم ۷۸ بود که با ۸:۴۸ دقیقه، طولانی‌ترین آهنگ بدون کورس ایرانی است. «در واقع» دوازدهمین تک‌آهنگ آلبوم بود که به سبک هاوس خوانده شده‌است و با ۹:۰۹ دقیقه، طولانی‌ترین آهنگ با این سبک در جهان است. «مال من باش» با همکاری سهراب ام‌جی و ارکیده در سال ۱۳۹۹ پخش شد که این آهنگ با ۱۰:۲۰ دقیقه جز طولانی‌‌ترین همکاری‌های ۳ نفره در ایران و جهان است. شانزدهمین آهنگ آلبوم ۷۸ با در سال ۱۳۹۹ با عنوان «من ۳» منتشر شد. این آهنگ با ۲۰:۱۰ دقیقه، طولانی‌ترین آهنگ تک‌نفره ایران و جهان است.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط