اعلام میزان ارز همراه مسافران در فرودگاه امام الزامی شد

مدیرکل گمرک فرودگاه امام (ره)، در مورد الزام اعلام میزان ارز همراه مسافران گفت: سامانه اظهار ارز همراه مسافری براساس تصمیم ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و مشارکت مرکز مبارزه با جرایم سازمان گمرک ایران راه‌اندازی شد.

به گزارش رصد روز، غلامرضا صفاری طاهری توضیح داد: بر اساس تصمیم ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، سامانه اظهار ارز مسافر به منظور ساماندهی و کنترل ورود و خروج ارز توسط مسافران راه اندازی شد و مسافران در هنگام ورود و یا خروج از کشور موظف هستند ارز همراه خود را به بخش مسافری گمرک اظهار کنند.

وی افزود: علاوه بر راه‌اندازی این سامانه، تصمیم دیگر ستاد، اضافه شدن دستگاه‌های شبه تلفن همراه (موبایل‌واره)، برای رجیستری است که مقدمات آن فراهم شده است که با تصمیم ستاد و تعامل اعضا و همکاری گمرک، زمان و ساز و کار اجرایی شدن این تصمیم در دست بررسی است تا به زودی در مبادی ورودی کشور عملیاتی شود.

وی با اشاره به ترخیص فوری و مستمر نزدیک به شش میلیون دز واکسن کرونا و قطعات و دستگاه‌های تولید واکسن از گمرک فرودگاه در بازه زمانی مورد نظر گفت: با توسعه شهر فرودگاهی و آغاز به کار منطقه آزاد، بهره‌گیری از ظرفیت‌های تجاری و حمل و نقل چند وجهی در کشور افزایش می‌یابد و وظایف گمرک این فرودگاه نیز افزایش چشم گیری می‌یابد که باید متناسب با آن ابزارها و امکانات لازم در اختیار قرار گیرد.

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

 

 

مهر

مطالب مرتبط