اعلام نرخ تورم ۳۲.۵ درصدی استان گیلان در شهریور ماه

معاون آمار سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با اشاره به جایگاه بیست و سوم این استان از نظر نرخ تورم شهریور ماه، گفت: نرخ تورم نقطه به نقطه گیلان در این ماه ۳۲.۷ درصد اعلام شده است.

به گزارش رصد روز ، وحید طیفوری صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به انتشار شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارها، نرخ تورم و متوسط قیمت برخی اقلام خوراکی در استان گیلان در شهریور امسال، اظهار کرد: نرخ تورم گیلان در این ماه بیش از ۲۴ درصد است.

وی با بیان اینکه این نرخ در سطح کشور ۲۶ درصدی است، افزود: با توجه به آمارهای اعلام شده استان گیلان در این ماه، در بین ۳۱ استان، رتبه بیست و سوم کشور قرار دارد.

معاون آمار و سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان گفت: استان آذربایجان غربی با نرخ ۲۱.۵ درصد و استان هرمزگان با نرخ تورم ۳۱.۴ درصد به ترتیب پایین ترین و بالاترین نرخ تورم در کشور دارند.

وی ادامه داد: استان‌های قزوین، مازندران، اردبیل، و زنجان به ترتیب دارای رتبه‌های هفدهم، بیستم، بیست و ششم و بیست و هفتم و استان ساحلی گلستان دارای رتبه هشتم بالاترین نرخ تورم کشور هستند.

طیفوری با بیان اینکه اضافه نرخ تورم گروه عمده خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات کشور برابر ۲۱.۵ درصد و گیلان برابر ۱۶.۷ درصد است، تصریح کرد: نرخ تورم گروه عمده کالاهای غیرخوراکی و خدمات کشور و گیلان به ترتیب ۲۸.۲ و ۲۷.۳ درصد بوده است.

وی همچنین مقدار تغییرات تورم نقطه‌به‌نقطه شهریورماه سال جاری را در کشور و استان به ترتیب برابر ۳۴.۴ و۳۲.۷ درصد اعلام کرد.

معاون آمار سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان تصریح کرد: بررسی تغییرات شاخص قیمت شهریورماه سال جاری نسبت به ماه گذشته نشان می‌دهد که مقدار تغییرات تورم ماهانه در کشور برابر ۳.۶ درصد و در استان گیلان برابر ۵ درصد است.

 

 

 

 

مهر

مطالب مرتبط

آخرین اخبار