افتتاح آخرین طرح های ملی و وزارتخانه ای دولت دوازدهم توسط رئیس جمهور

رئیس جمهور در هشتاد و هشتمین و آخرین پویش تدبیر و امید برای جهش تولید در دولت دوازدهم، طرح‌های ملی وزارتخانه‌های نفت و کشور و سازمان‌های انرژی اتمی و تأمین اجتماعی را در استان های مختلف کشور از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح کرد.

به گزارش رصد روز، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز یکشنبه در بخش طرح‌های ملی وزارت نفت فرمان افتتاح بندر صادراتی و خدماتی سیراف پارس، ۴ سکو و ۲ زنجیره دریایی فاز ۱۴ پارس جنوبی و همچنین اتمام عملیات دریایی ۲۷ فاز پارس جنوبی را صادر کرد.
روحانی همچنین در این ارتباط تصویری در بخش طرح‌های سازمان انرژی اتمی، پروژه‌های طراحی، ساخت و تست کسک ۲ منظوره، توسعه و بهره‌برداری از معادن جدید اورانیوم، دستیابی به ظرفیت تولید پنجاه تن کیک زرد، بهره‌برداری از طرح افزایش ظرفیت مجتمع شهید رضایی‌نژاد، بهره‌برداری از مجتمع استحصال اورانیوم از منابع کم‌عیار به روش فروشویی توده‌ایی و بهره‌برداری از پکیج سیار استحصال اورانیوم از کارخانجات مس اکسیدی را افتتاح کرد.
روحانی امروز همچنین در بخش طرح‌های سازمان تأمین اجتماعی از نسخه الکترونیک شروع درمان رایگان عمومی و بیماران خاص و صعب‌العلاج ۴۵ میلیون بیمه شده سازمان تأمین اجتماعی رونمایی کرد و دستور افتتاح ۲۹ پروژه عمرانی، درمانی، رفاهی و بیمه‌ای و توسعه و افزایش ظرفیت و تجهیز مراکز درمانی سازمان اجتماعی را صادر کرد.
در ادامه این مراسم در بخش طرح های وزارت کشور، مرکز همایش‌های بین‌المللی شهرداری اصفهان با فرمان رئیس جمهور افتتاح شد.
برای افتتاح پروژه‌هایی که در آخرین پویش تدبیر و امید برای جهش تولید در دولت دوازدهم به بهره برداری رسید، ۲ میلیارد و ۸۵۰ میلیون دلار و ۵ هزار و ۷۷۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفته است و برای ۹۴۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.

در زمینه نفت و گاز و پتروشیمی کار بی نظیری در تاریخ ایران صورت گرفته است
رئیس جمهور با بیان اینکه کشور همیشه در حال توسعه و سازندگی است، گفت: در دورانی که از یک طرف با جنگ تحمیلی اقتصادی و از طرف دیگر با هجمه کرونا مواجه بودیم، بسیار مهم بود که به دنیا جواب بدهیم و افتتاح طرح های ملی در روزهای پنج شنبه خاری بود در چشم کسانی که علیه ایران طراحی کرده بودند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی بعد از ظهر یکشنبه در آیین افتتاح طرح های ملی وزارت خانه های نفت و کشور و سازمان های انرژی اتمی و تامین اجتماعی در سراسر کشور، در هشتاد و هشتمین و آخرین پویش تدبیر و امید برای جهش تولید، اظهار داشت: در ۸ سال گذشته اقدامات بسیار زیادی در کشور انجام شده و طرح های بزرگ و عظیمی افتتاح شده و وقتی از این موفقیت ها سخن می گوییم، نه تعریف از دولت بلکه تعریف از ملت بزرگ ایران است.
دکتر روحانی با بیان اینکه در این دولت در زمینه نفت و گاز و پتروشیمی کارهای بی نظیری در تاریخ ایران صورت گرفته است، گفت: توسعه پارس جنوبی و عسلویه امروز به خوبی مشهود است و باید بدانیم که این پول نبود که عسلویه را ساخت بلکه عشق به آبادانی ایران و ایمان مردم بزرگ ما بود که عسلویه را ساخت .

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

ایسنا

مطالب مرتبط

آخرین اخبار