افتتاح بزرگترین بندر خشک ریلی خاورمیانه

بندر خشک آپرین به عنوان بزرگترین بندر خشک ریلی خاورمیانه فردا همزمان با سفر وزیر راه و شهرسازی به اسلامشهر افتتاح می شود. به گزارش رصد روز،قرار است بندر خشک آپرین به عنوان نخستین بندر خشک کشور و بزرگترین بندر خشک ریلی خاورمیانه فردا دوشنب...

بندر خشک آپرین به عنوان بزرگترین بندر خشک ریلی خاورمیانه فردا همزمان با سفر وزیر راه و شهرسازی به اسلامشهر افتتاح می شود.

به گزارش رصد روز،قرار است بندر خشک آپرین به عنوان نخستین بندر خشک کشور و بزرگترین بندر خشک ریلی خاورمیانه فردا دوشنبه با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه‌آهن به بهره‌برداری می‌رسد.

فاز اول بندر خشک ریلی تهران با وسعت حدود ۵۵ هکتار در مرکز تقاطع کریدورهای بین المللی و ریلی شرق – غرب و شمال – جنوب در ۲۰ کیلومتری شهر تهران و مجاورت شهرستان اسلامشهر قرار دارد.

راه‌اندازی بندرخشک آپرین ۵ هزار فرصت شغلی مستقیم و غیر مستقیم را ایجاد خواهد کرد و فضایی را فراه می‌کند تا بیش از ۶۰ درصد از کالاهای ورودی کشور دریافت و به صاحبان کالا تحویل داده شود. بندر خشک و مرکز لجستیک آپرین نقش بسزایی در افزایش جذابیت حوزه صادرات و واردات ریلی ایفا خواهد کرد. کاهش حمل و نقل جاده‌ای، کاهش سوخت و افزایش سرعت انتقال کالا را می‌توان از مزایای بهره‌برداری از بندر خشک آپرین نام برد.

راه آهن جمهوری اسلامی ایران برای توسعه حمل و نقل ریلی و ایجاد مراکز لجستیک با سرعت بخشی به پروژه احداث بندر خشک ریلی تهران (به ویژه از اسفند سال ۱۴۰۱)؛ در فاز اول و در پروژه پیش رو با سرمایه گذاری هزار میلیارد تومانی به ساخت بزرگترین محوطه کانتینری درون سرزمینی کشور، فراهم سازی شرایط مورد نیاز استقرار گمرک از جمله ساختمان اداری با زیربنای مجموع ۸۷۰ مترمربع و محوطه تخلیه و بارگیری ورق‌های فولادی ایران خودرو اقدام کرده است.

قرار بود بندر خشک آپرین دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسد.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار