افزایش بارش‌ها تا ۲ روز آینده/ باران در پایتخت و برف در چندین استان

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: در 2 روز آینده بارش در استان اردبیل همچنین ارتفاعات شمال غرب و شمال شرق کشور، البرز مرکزی و زاگرس مرکزی به صورت برف خواهد بود.

به گزارش رصد روز ، صادق ضیائیان، در تشریح ‌آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: امروز در شمال غرب و غرب کشور، جنوب غرب و همچنین سواحل غربی و مرکزی خزر و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و دامنه زاگرس مرکزی، بارش باران و وزش باد شدید موقت را داریم.

وی افزود: امروز شدت بارش‌ها در شمال غرب کشور خواهد بود و روزهای چهارشنبه و پنجشنبه شدت بارش‌ها در گیلان و استان‌های واقع در دامنه‌های مرکزی و جنوبی زاگرس‌ پیش‌بینی می‌شود.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: در دو روز آینده دامنه‌های بارش‌ها گسترده‌تر شده و سامانه بارشی در اغلب مناطق کشور به جز استان های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، جنوب فارس و جنوب کرمان فعال خواهد بود.

ضیائیان اظهار کرد: ‌روز پنجشنبه ۲۲ آبان در غرب خلیج فارس رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت داریم؛ روز جمعه از شدت بارش‌ها در شمال غرب و غرب کشور کاسته می‌شود، اما همچنان در دیگر مناطق کشور غیر از خراسان شمالی و جنوب سیستان و بلوچستان بارش‌ها تداوم دارد.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: در مدت زمان فعالیت این سامانه بارشی بارش در استان اردبیل همچنین ارتفاعات شمال غرب و شمال شرق کشور، البرز مرکزی و زاگرس مرکزی به صورت برف خواهد بود.

وی اضافه کرد: روز شنبه ۲۴ آبان ماه سامانه بارشی به تدریج از شرق کشور خارج می‌شود.

ضیائیان بیان کرد: از پنجشنبه تا یکشنبه هفته آینده کاهش دما در نیمه شمالی کشور داریم که بیشترین کاهش دما در استان‌های ساحلی خزر، اردبیل، استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز، شمال شرق و شرق کشور بین ۵ تا ۸ درجه پیش بینی می‌شود.

وی با بیان این که روزهای جمعه و شنبه پیش رو در شرق کشور وزش باد شدید داریم، گفت: روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری دریای خزر مواج است.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۳۴ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و بجنورد با کمینه دمای ۱ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

ضیائیان در تشریح  وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا نیمه ابری در برخی ساعات ابری و بارش باران و گاهی وزش باد شدید پیش بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۱۸ و ۹ درجه خواهد بود

 

 

 

 

 

 

فارس

مطالب مرتبط

آخرین اخبار