افزایش دما تا ۱۲ درجه در سواحل خزر و اردبیل/ گرد و خاک در غرب و شرق کشور

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: امروز و فردا در شرق کشور و روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری در بخش‌هایی از غرب و شمال‌غرب کشور افزایش سرعت وزش باد و خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش رصد روز، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز و فردا در برخی نقاط استان‌های ساحلی خزر، شمال خراسان رضوی و شمال خراسان شمالی بارش خفیف باران داریم و این شرایط جوی در ارتفاعات استان‌های مذکور نیز حاکم است.

وی ادامه داد: در پنج روز آینده در اغلب مناطق کشور آسمانی صاف و جوی پایدار پیش‌بینی‌ می‌شود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار کرد:‌ روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری در سواحل خزر و اردبیل دمای هوا به دلیل وزش باد گرم جنوبی ۷ تا ۱۲ درجه افزایش می‌یابد. پس از آن از پنج‌شنبه تا جمعه ۱۴ خرداد با توجه به شمالی شدن جریان‌ها دمای هوا در سواحل خزر و اردبیل ۸ تا ۱۳ درجه کاهش می‌یابد و در سایر نقاط کشور توده هوای نسبتاً گرم تا پنج روز آینده مستقر خواهد بود.

اصغری بیان کرد: امروز و فردا در شرق کشور خصوصاً شرق کرمان و زابل سرعت وزش باد افزایش می‌یابد که با احتمال خیزش گرد و خاک همراه است. این شرایط جوی از دوشنبه تا پنج‌شنبه هفته جاری در خوزستان نیز حاکم است.

وی افزود: روزهای سه‌شنبه وچهارشنبه هفته جاری در بخش‌هایی از غرب و شمال‌غرب کشور افزایش سرعت وزش باد و گرد و خاک خواهیم داشت.

وی ادامه داد: دریای خزر روزهای پنج‌شنبهو جمعه هفته جاری مواج است و از امروز تا جمعه شمال و مرکز خلیج فارس و شرق دریای عمان به تناوب مواج خواهد بود.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده ۱۱ خرداد صاف گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.  بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۳۸ و ۲۴ درجه خواهد بود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز آینده شهر کرد با کمینه دمای ۷ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان و اهواز با بیشینه دمای ۴۸ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود.

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

 

 

فارس

مطالب مرتبط