افزایش قیمت مرغ و گوشت بازار را زیر و رو کرد

معاون بازرگانی سازمان میادین میوه و تره‌بار از عرضه مرغ گرم در میادین میوه و تره‌بار با نرخ ۵۵ هزار و ۷۰۰ تومان خبر داد. به گزارش رصد روز،  قیمت مرغ طی چند ماه گذشته افزایشی بود. قیمت مرغ در بازار با نوسان همراه است. قیمت مرغ پس از بین بر...

معاون بازرگانی سازمان میادین میوه و تره‌بار از عرضه مرغ گرم در میادین میوه و تره‌بار با نرخ ۵۵ هزار و ۷۰۰ تومان خبر داد.

به گزارش رصد روز،  قیمت مرغ طی چند ماه گذشته افزایشی بود. قیمت مرغ در بازار با نوسان همراه است. قیمت مرغ پس از بین بردن جوجه های یک روزه روند صعودی به خود گرفت. قیمت مرغ به دلیل نبود نظارت موثر گران شد. قیمت مرغ امروز را در ادامه می خوانیم.

سید حسین اعرابی معاون بازرگانی سازمان میادین میوه و تره‌بار در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، با اشاره به گفت: هم‌اکنون نرخ عمده فروشی مرغ گرم در میدان بهمن تهران ۵۴ و ۵۵ هزار تومان است.

وی با بیان اینکه از روز گذشته تغییر قیمت در میادین میوه و تره‌بار ابلاغ شده است، تصریح کرد: امروز (سه‌شنبه، ۲۲ آذر)، نرخ مرغ برای عرضه در میادین میوه و تره‌بار ۵۵ هزار و ۷۰۰ تومان تعیین شده که حدود ۱۲ درصد کمتر از نرخ مصوب (۶۳ هزار تومان) است.

اعرابی افزود: براساس شرایط جدید بازار قیمت‌ها قابل بازنگری است.

معاون بازرگانی سازمان میادین میوه و تره‌بار گفت: مشارکت مردم با مرغداران به منظور جلوگیری از ضرر و زیان تولیدکنندگان روند تقاضا و ذخیره خانگی مرغ گرم را افزایش داده است.

منصور پوریان درباره وضعیت بازار گوشت قرمز داخلی و صادرات دام زنده افزود: جالب اینجاست که امروزه بخش قابل توجهی دام جذب بازار داخلی نمی‌شود و قیمت دام زنده در میادین با گوشت قرمز در بازار فاصله قیمتی زیادی دارد این در حالی است که بخشی دام مازاد روی دست تولیدکنندگان باقی مانده است.

رییس مجمع ملی صادرکنندگان دام زنده اظهار کرد: با وجود مازاد دام زنده سبک و سنگین در کشور، انتظار می‌رود شرکت پشتیبانی این دام را خریداری و ذخیره سازی کند که این شرکت نیز اعلام کرده که ذخایر استراتژیکش تکمیل است و امکان خرید و ذخیره سازی را ندارد.

به گفته وی جالب اینجاست که اکنون قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفندی و گوساله درجه‌بندی شده بالای قیمت ۲۴۰ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود.

پوریان با بیان اینکه تولیدکنندگان با هزینه‌های بالای تمام شده تولید روبرو هستند، گفت: این در حالی است که هر کیلوگرم دام سبک برای تولیدکنندگان ۱۱۵ هزار تومان و دام سنگین ۱۱۶ هزار تومان تمام می‌شود؛ اما پرورش دهندگان این محصول را زیرقیمت تمام شده به بازار عرضه می‌کنند.

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار