افزایش قیمت نفت به ۷۹ دلار

 قیمت نفت در معاملات روز سه شنبه اندکی افزایش یافت و در نزدیکی قیمت دیروز که بالاترین رقم در یک ماه گذشته بود، در حال معامله است.

به گزارش رصد روز، قیمت نفت در بازارهای جهانی با کاهش نگرانی در مورد تاثیرات سویه کرونا اُمیکرون بر تقاضا برای نفت، در بالاترین رقم یک ماه گذشته، در حال معامله است.  قیمت نفت در معاملات روز سه شنبه اندکی افزایش یافت و در نزدیکی قیمت دیروز که بالاترین رقم در یک ماه گذشته بود، در حال معامله است.

امید به اینکه اُمیکرون تاثیر محدودی بر تقاضا برای سوخت داشته باشد، سبب افزایش قیمت نفت شده است.

هر بشکه نفت برنت با ۳۳ سنت افزایش ۷۸.۹۳ دلار و هر بشکه نفت خام آمریکا با ۳۹ سنت افزایش ۷۵.۹۶ دلار معامله شد.

آبهیشک چائوهان، تحلیلگر بازار گفت: «نگرانی‌ها در مورد اُمیکرون در سراسر جهان رو به کاهش و خوش بینی‌هایی در مورد تقاضا ایجاد کرده است… انتظار می‌رود، قیمت‌ها با سوگیری مثبت معامله شوند.»

انگلیس تا پایان سال ۲۰۲۱ هیچ محدودیت جدیدی در ارتباط با کووید ۱۹ اعمال نخواهد کرد؛ ساجد جاوید، وزیر بهداشت این کشور دیروز گفت: دولت انگلیس منتظر شواهد بیشتری بیابد که آیا خدمات بهداشتی می‌تواند بر افزایش مبتلایان غلبه کند یا نه است.

با این حال، پس اینکه بیش از ۱۳۰۰ پرواز در خطوط هوایی آمریکا لغو شد، روند افزایشی قیمت نفت محدود ماند.

قیمت نفت در سال جاری میلادی به علت بهبود تقاضا و کاهش عرضه از سوی اوپک پلاس، حدود ۵۰ درصد افزایش ارزش را ثبت کرده است.

 آجای کِدیا، مدیر بخش کالاهای اساسی موسسه کِدیا گفت: «حجم معاملات به علت تعطیلات اندک است و بازارها هنوز نگرانی‌های مربوط به اُمیکروه را هضم نکرده‌اند. از این رو، تمرکز بر نشست ۴ ژانویه اوپک پلاس است.»

سرمایه‌گذاران منتظر نشست اوپک پلاس هستند.؛ نشستی که این گروه در آن تصمیم می‌گیرند آیا افزایش برنامه ریزی شده ۴۰۰ هزار بشکه در روز را در ماه فوریه ادامه دهند یا نه.

این گروه در نشست قبلی خود، با وجود شیوع اُمیکرون، به برنامه خود برای افزایش تولید ادامه دادند.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار