افزایش قیمت نفت در بحبوحه تنش روسیه و اوکراین

به گزارش رصد روز ، درحالی که نگرانی ها در مورد حمله روسیه به اوکراین بر نگرانی ها در مورد کمی عرضه نفت در جهان افزوده است، افزایش قیمت نفت در معاملات روز جمعه، آخرین روز کاری بازارهای جهانی، رکورد جدیدی به عنوان بالاترین رقم ۷ سال گذشته ث...

به گزارش رصد روز ، درحالی که نگرانی ها در مورد حمله روسیه به اوکراین بر نگرانی ها در مورد کمی عرضه نفت در جهان افزوده است، افزایش قیمت نفت در معاملات روز جمعه، آخرین روز کاری بازارهای جهانی، رکورد جدیدی به عنوان بالاترین رقم ۷ سال گذشته ثبت کرد.

چرا افزایش قیمت نفت؟

 

واشنگتن ادعا می‌کند روسیه نیروی‌های کافی در نزدیکی مرز اوکراین مستقر کرده و خود را برای یک حمله گسترده آماده می کند.

آمریکا از همه شهروندان خود خواسته است تا طی ۴۸ ساعت آینده این کشور را ترک کنند. انگلیس هم از تمام شهروندان خود خواسته تا خاک اوکراین را ترک کنند.

هر بشکه نفت برنت با ۳ دلار و ۳ سنت افزایش به ۹۴.۴۴ دلار معامله شد.

هر بشکه نفت خام آمریکا نیز با ۳ دلار و ۲۲ سنت افزایش ۹۳.۱۰ دلار فروخته شد.

هر دو شاخص نفتی به بالاترین رقم از اواخر سال ۲۰۱۴ رسیدند و از بالاترین رقم روز چهارشنبه نیز بالاتر رفتند. به این ترتیب، هشتمین هفته متوالی افزایشی به علت نگرانی ها در مورد عرضه جهانی نفت با بهبود تقاضا ثبت شد.

اندرو لیپو، رئیس موسسه نفتی لیپو اویل در هیوستون گفت: «به نظر می رسد حمله روسیه به اوکراین قریب الوقوع است و همانطور که می دانید، حملات تلافی جویانه نیز در نتیجه وجود خواهد داشت که به اختلال در عرضه گاز طبیعی و نفت منجر خواهد شد.»

آژانس بین المللی انرژی پیش بینی خود از رشد تقاضا در سال ۲۰۲۲ را افزایش داد و اعلام کرد تقاضای جهانی نفت در سال جاری ۳.۲ میلیون بشکه در روز افزایش خواهد یافت و به رکورد ۱۰۰.۶ میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط