افزایش میلیاردها دلار به بودجه نظامی اوکراین

رئیس‌جمهور اوکراین اصلاحیه‌های متعددی را برای بودجه سال ۲۰۲۲ این کشور ارائه کرده است که سقف استقراض داخلی و بدهی ملی دولت را بالاتر می‌برد و بودجه دفاعی را نیز به میزان میلیاردها دلار افزایش می‌دهد. به گزارش رصد روز، ولودیمیر زلنسکی، رئیس...

رئیس‌جمهور اوکراین اصلاحیه‌های متعددی را برای بودجه سال ۲۰۲۲ این کشور ارائه کرده است که سقف استقراض داخلی و بدهی ملی دولت را بالاتر می‌برد و بودجه دفاعی را نیز به میزان میلیاردها دلار افزایش می‌دهد.

به گزارش رصد روز، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، اصلاحیه‌های متعددی را برای بودجه سال ۲۰۲۲ این کشور ارائه کرده است که سقف استقراض داخلی و بدهی ملی دولت را بالاتر می‌برد و بودجه دفاعی را نیز به میزان میلیاردها دلار افزایش می‌دهد.

ارقام بودجه جدید روز پنجشنبه در وب‌سایت پارلمان اوکراین (رادا) منتشر شد و نشان می دهد که در مجموع ۳۸۶.۹ میلیارد گریونا (۱۰.۵ میلیارد دلار) به بخش‌های امنیت ملی و دفاع این کشور اختصاص خواهد یافت.

بخش عمده‌ای از این بودجه یعنی حدود ۹.۹ میلیارد دلار به وزارت دفاع اوکراین اختصاص خواهد یافت، در حالی که مابقی بین وزارت کشور، سرویس امنیتی، اداره اصلی اطلاعات، سرویس اطلاعات خارجی و سایر دستگاه‌ها تقسیم خواهد شد.

بر اساس این گزارش، دولت اوکراین پیش از این کار روی اجرای رویه‌های بودجه ای برای استفاده از بودجه اضافی برای بخش‌های دفاعی و امنیت ملی این کشور را آغاز کرده بود.

این افزایش بودجه پس از آن صورت می گیرد که یاروسلاو ژلزنیاک، نماینده پارلمان اوکراین در اوایل ماه جاری میلادی اعلام کرده بود که این کشور کل بودجه سالانه خود را در درگیری نظامی با روسیه هزینه کرده است، در حالی که الکساندر رودنیانسکی، دستیار رئیس جمهور اوکراین نیز اظهار داشت که اوکراین اکنون برای بقای بودجه خود بین چهار تا پنج میلیارد دلار در ماه نیاز دارد.

رودنیانسکی در مقاله‌ای که روز سه‌شنبه توسط گروه رسانه‌ای آلمانی فونکه Funke منتشر شد، اظهار داشت که کی‌یف انتظار دارد اتحادیه اروپا تقریباً نیمی از این مبلغ یعنی حدود ۲ میلیارد دلار در ماه را پوشش دهد.

وی همچنین تاکید کرد که پس از انجام یک سری حملات روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین، این کشور نیاز به دریافت کمک‌های اضافی مانند لباس ضد حریق، برق اضطراری و ژنراتورهای دیزلی دارد.

رودنیانسکی گفت: ما معتقدیم که آلمان می‌تواند حدود ۵۰۰ میلیون دلار در ماه را تقبل کند. دولت باید تلاش کند، حقوق بازنشستگی باید پرداخت شود.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط