افزایش نرخ سود بین بانکی را چه کسی گردن می گیرد/ با مردم صادق باشید

به گزارش اختصاصی رصد روز ، در حالیکه اعتماد در بازار سرمایه طی ماههای گذشته به حداقل ممکن رسیده است در جدیدترت اقدام شاهد افزایش نرخ سود بین بانکی هستیم که این مسئله آثار زیادی برای بازار سرمایه به همراه خواهد داشت. این اتفاق در شرایطی می...

به گزارش اختصاصی رصد روز ، در حالیکه اعتماد در بازار سرمایه طی ماههای گذشته به حداقل ممکن رسیده است در جدیدترت اقدام شاهد افزایش نرخ سود بین بانکی هستیم که این مسئله آثار زیادی برای بازار سرمایه به همراه خواهد داشت. این اتفاق در شرایطی می افتد که به گفته رئیس سازمان بورس احسان خاندوزی وزیر اقتصاد مخالف این موضوع بود. مسئله جالب اینجاست که حتی بانک مرکزی نیز اعلام کرده بود فعلاً نیازی به افزایش نرخ سود بین بانکی نیست اما این اتفاق افتاد تا از تیرماه تا مهر ماه نرخ سود بین بانکی ۰.۴۹ درصد افزایش پیدا کند. گفتنی است دیروز این نرخ به ۱۹.۱ درصد رسید در حالیکه در ۲۵ شهریور ۱۸.۷۴ درصد بود.

تأثیر مخرب این تصمیم هرچند کع با این رقم مشخص نمی شود اما سرمایه گذاری شرکت ها را در بازار سهام به حداقل می رساند. به عبارت دیگر هرچقدر که این رقم بزرگتر شود به همان اندازه بازار سرمایه از حمایت بزرگان بازار خالی خواهد شد.

مخالفت وزیر اقتصاد در کنار تأکید بانک مرکزی مبنی بر عدم افزایش و تصریح ریاست سازمان بورس در کنار اتفاقی که افتاد نشان می دهد که هیچ اجماعی فعلا در کار نیست و تا ارائه بسته های جامع اقتصادی در دولت رئیسی کار زیادی داریم.

موضوعی که در این باره باید مدنظر قرار داد اثرگذاری چنین تصمیماتی در بازار سرمایه است که امیدهایی جهت جبران ضررهای چندماه اخیر در آن وجود داشت اما ادامه این سیاست ها قطعا همه را نا امید خواهد کرد.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار