افزایش واردات نفت به اروپا

واردات نفت به اروپا در آستانه تحریم‌ها علیه روسیه افزایش یافت. به گزارش رصد روز،به‌نظر می‌رسید اعمال تحریم‌‌ها علیه روسیه واردات نفت به اروپا را دچار مشکل کند. جدیدترین آمار واردات نشان داد اروپا با متنوع کردن منابع تامین، موفق شده است خر...

واردات نفت به اروپا در آستانه تحریم‌ها علیه روسیه افزایش یافت.

به گزارش رصد روز،به‌نظر می‌رسید اعمال تحریم‌‌ها علیه روسیه واردات نفت به اروپا را دچار مشکل کند.

جدیدترین آمار واردات نشان داد اروپا با متنوع کردن منابع تامین، موفق شده است خرید نفت را در آستانه اجرای تحریم‌ها علیه مسکو، افزایش دهد.

آمار شرکت تحقیقاتی ورتکسا نشان داد واردات نفت و میعانات به اروپا بجز ترکیه، در سپتامبر به بیش از ۸.۴۶میلیون بشکه در روز رسید که بالاترین حجم ماهانه از ژانویه سال ۲۰۲۰ بود.

روسیه بزرگترین تامین‌کننده نفت اروپا مانده است، اما سهم واردات از روسیه، ماه گذشته به ۲۱درصد در مقایسه با میانگین ۳۴درصد در سال ۲۰۲۱، کاهش پیدا کرد.

اروپا در سپتامبر، حدود ۱.۷۸میلیون بشکه در روز نفت روسیه را وارد کرد که رشد ملایمی در مقایسه با ۱.۶۹میلیون بشکه در روز در اوت داشت که واردات به پایین‌ترین میزان از ابتدای سال ۲۰۱۶ رسیده بود. هم‌زمان واردات نفت غیرروسی به اروپا امسال به تدریج افزایش داده و به بیشترین میزان از سال ۲۰۱۶ رسیده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، علت عمده رشد واردات نفت به اروپا، صادرات بیشتر از آفریقا به این منطقه بود که ۳۷درصد از کل واردات اروپا در سپتامبر را تشکیل داد. صادرات لیبی به اروپا، بیشترین افزایش را داشت و به بالاترین میزان در یک سال گذشته رسید. واردات از خاورمیانه به بالاترین میزان از ماه مه سال ۲۰۱۹ رسید در حالی که صادرات نفت آمریکا، پایین‌ترین میزان از ژانویه بود.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط