افزایش ۴۰۰ تا ۷۰۰ برابری کود شیمیایی و محصولات و ماشین آلات کشاورزی

کشاورزان به دنبال افزایش قیمت های غیرمنطقی نیستند و در صورتی که هزینه‌های تولید بعلاوه 20 تا 30 درصد سود در قیمت نهایی محاسبه شود توانایی ادامه تولید خواهند داشت.

به گزارش رصد روز ، دبیر صنفی کشاورزی مازندران با اشاره به اقدام اخیر دولت در افزایش ۵۰۰ تا ۷۰۰ درصدی قیمت کود شیمیایی گفت: قیمت ماشین آلات کشاورزی نیز ۳ تا ۴ برابر گران شد . محمد جواد خاکزاد رستمی بااشاره به افزایش قیمت برخی نهاده های کشاورزی به تسنیم کفت: دولت اخیرا اعلام کرده قیمت کودهای کشاورزی ۵۰۰ تا ۷۰۰ درصد افزایش قیمت دارد. در این صورت باید قیمت گذاری محصولات کشاورزی را رها کند و اجازه دهد قیمت‌ها بر اساس عرضه و تقاضا تعیین شود.

وی افزود: کشاورزان برای تامین نقدینگی خرید نهادهای جدید و مواد اولیه تولید، باید از اکنون بتوانند قیمت محصولات را چند برابر کنند در غیر این صورت تولید آنها تداوم نخواهد داشت. وقتی دولت قیمت مواد اولیه تولید را چند برابر میکند چطور می توان انتظار داشت قیمت محصولات کشاورزی متناسب با آن گران نشود.

این مقام مسئول ادامه داد: کشاورزان به دنبال افزایش قیمت های غیرمنطقی نیستند و در صورتی که هزینه‌های تولید بعلاوه ۲۰ تا ۳۰ درصد سود در قیمت نهایی محاسبه شود توانایی ادامه تولید خواهند داشت.

خاکزاد رستمی افزود: قیمت هرگونی ۵۰ کیلوگرمی کود سوپر فسفات از ۶۵ هزار تومان سال قبل به ۴۱۳ هزار و کود کلرید پتاسیم از ۴۵ به ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافته است. قیمت ماشین آلات کشاورزی نیز ۳ تا ۴ برابر گران شد و کمباین برداشت برنج از ۱۰۵ میلیون تومان به ۳۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

بورس پرس

مطالب مرتبط

آخرین اخبار