افزایش ۴۵۰ تخت به ظرفیت درمانی سیستان و بلوچستان به همت سپاه پاسداران

نیروی زمینی سپاه از ابتدای شروع بیماری کرونا تاکنون در سطح کشور ۱۰ بیمارستان سیار تخصصی و فوق تخصصی را به صورت ۱۰۰ درصد آماده در اختیار نظام سلامت  قرار داد

به گزارش رصد روز ، سردار سرتیپ دوم پاسدار احمد اخوان فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت وگویی اظهار کر: نیروی زمینی سپاه از ابتدای شروع بیماری کرونا تاکنون در سطح کشور ۱۰ بیمارستان سیار تخصصی و فوق تخصصی را به صورت ۱۰۰ درصد آماده در اختیار نظام سلامت  قرار داده تا در هر نقطه از کشور که نیاز بود  بیمارستان های مستقل را دایر و به بیماران کووید ۱۹ خدمات پزشکی ارائه کنند.

 

وی با بیان اینکه هم اکنون در هفت نقطه از کشور و مرکز استان ها بر اساس ابلاغ وزارت درمان و بهداشت پزشکی این بیمارستان‌ها مستقر و خدمات را به مردم ارائه می‌دهند، افزود: ظرفیت، قابلیت و توانمندی های این بیمارستانها با شاخص‌ها و استانداردهای کشور و بین المللی مطابقت دارد. سردار

 

سردار اخوان ادامه داد: در خیز جدید بیماری کرونا در سیستان و بلوچستان سه بیمارستان سیار تخصصی در استان آماده استقرار و برابر فرآیند اعلام نیاز دانشگاه و تایید وزیر بهداشت و درمان در خدمت مردم قرار می‌گیرند.

 

وی اذعان کرد: این سه بیمارستان ظرفیت ۴۵۰ تخت بستری را دارا بوده و مقرر شده تا در مرکز سیستان و بلوچستان مستقر و در هر نقطه از این خطه پهناور که نیاز فعالیت‌شان احساس شد در خدمت مردم قرار گیرند.

 

وی افزود: این بیمارستانها از ابتدای شیوع بیماری کرونا که ۱۷ ماه از آن زمان می‌گذرد توسط یک گروه مطالعاتی، تحقیقاتی و پژوهشی تولید و دارای زیرساخت‌های کامل درمان کوئید ۱۹ را دارا هستند.

 

سردار اخوان تصریح کرد: بیمارستان دارای ظرفیت ۱۴۴ تخت بستری،  سی تی اسکن، PCR ،icu، اتاق عمل و دیگر امکاناتی مورد نیاز درمان بیماران کووید ۱۹ است.

 

فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه ادامه داد: در غرب آسیا این چنین بیمارستانی با این ظرفیت، زیرساخت و توانمندی مطابق با شاخص‌های بین‌المللی نداریم؛ مطالعات کامل در این زمینه در مرکز بهداری غرب سپاه انجام شده و افراد نخبه را برای آن ساماندهی کردیم تا این بیمارستان تولید و راه اندازی کرده ایم و مرتباً در حال ارتقا هستیم.

 

وی اذعان کرد: ۲۰۰ کادر تخصصی پزشک، پرستار، فوریت های پزشکی و بهیار به دانشگاه های علوم پزشکی سیستان و بلوچستان بر اساس نیاز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه های علوم پزشکی اعزام کرده ایم که در حال ارائه فعالیت بوده و همچنین ۷۰ تخت بستری در بیمارستان حضرت نبی اکرم(ص)برای بیماران کووید ۱۹ اختصاص داده‌ایم که مورد بهره برداری بیماران کووید۱۹ می باشند.

 

سردار اخوان ابراز امیدواری کرد: با کمک مردم و عنایت خاص اهل بیت (ع) عصمت و طهارت سیر بیماری کاهش یابد، اکنون نیز بر اساس گزارشات دریافتی روند همه گیری این بیماری به صورت کاهشی بوده و این نتیجه همکاری خوب مردم است.

فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه با ابراز امیدواری از تغییر وضعیت قرمز کرونایی در استان و ایجاد آرامش در مردم، گفت: علت استقرار بیمارستان‌های سیار در این خطه این است که مردم سیستان و بلوچستان این اطمینان و اعتماد را به ما داشته باشند که ما نمی‌گذاریم مشکلی برایشان پیش بیاید.

 

سردار اخوان  خاطر نشان کرد: جامعه پزشکی و کادر پزشکی سیستان و بلوچستان در مقابله و مبارزه با این ویروس منحوس خوب درخشیدند، ما هم در خدمت شان به عنوان سرباز هستیم و هر کمکی نیاز باشد به صورت جهادی و با انگیزه بسیار بالای پرسنل نیروی زمینی سپاه در خدمت مردم خواهیم‌بود.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار