اقدامات لازم جهت دریافت کارت ملی المثنی/هزینه دریافت مجدد چه میزان است؟

دریافت کارت ملی هوشمند برای دومین بار حدود دو ماه به طول می انجامد. البته شما یکبار برای اعلام ناپدید شدن کارت ملیو یکبار برای دریافت کارت جدیدبه دفاتر پیشخوان خدمات الکترونیکی مراجعه می کنید.

به گزارش اختصاصی رصد روز ، کارت ملی مهمترین سند شناسایی هر ایرانی است و در صورت گم شدن کارت ملی شما باید فوراً برای دریافت کارت ملی المثنی اقدام کنید. در ادامه این خبر مراحل لازم برای صدور مجدد کارت ملی هوشمند بیان شده است.

هنگامی که کارت ملی مفقود شده است ، تنها کاری که باید انجام دهید این است که به نزدیکترین پیشخوان دولتی مراجعه کرده و برای دریافت کارت هوشمند ملی المثنی اقدام کنید.

اقدامات مفقودی کارت ملی

 

گاهی اوقات یابنده ، کارت ملی هوشمند را در صندوق پستی قرار می دهد و در نهایت اداره پست کارت ملی گم شده را به اداره ثبت می فرستد و اگر کارت ملی هوشمند شما مفقود شده است ، ابتدا بایدبه وب‌سایت ثبت احوال بروید. سپس مشخصات کارت ملی گم شده خود را در آن قسمت وارد کنید. به این ترتیب ، می توانید بفهمید که کارت ملی مفقود شده شما به اداره پست تحویل داده شده و سپس ثبت شده است. بنابراین ، نیازی به درج آگهی کارت ملی مفقود شده نیست.

اگرکارت را از دست دادید ، باید فوراً آن را به قوه قضاییه گزارش دهید. برای این منظور لازم بود بلافاصله آگهی کارت ملی مفقود شده درج شود ، اما در مورد کارت ملی هوشمند جدید نیازی به چاپ آگهی کارت ملی مفقود شده نیست. انتشار آگهی کارت ملی مفقود شده در روزنامه های کثیرالانتشار زمانی ضروری بود که براییابنده امکان سوء استفاده از کارت ملی مفقود شده وجود داشته باشد.

 

مدارک مورد نیاز جهت اخذ کارت ملی المثنی

 

اصل و کپی شناسنامه برای افراد بالای ۱۸ سال
اصل و کپی شناسنامه برای افراد زیر هجده سال (کارت هوشمند ملی برای تمامی افراد بالای پانزده سال صادر می‌شود.)
اصل و یک نسخه کپی از شناسنامه خودتان (والد، قیم یا وکیل)
اصل و یک نسخه کپی از قیم‌نامه یا وکالت‌نامه والد، قیم یا وکیل
‌یک قطعه عکس ۳×۴ با زمینۀ سفید
آدرس و کد پستی ۱۰ رقمی محل سکونت فعلی
تکمیل فرم گزارش مفقود شدن کارت ملی
تکمیل فرم درخواست کارت شناسایی ملی هوشمند المثنی
تکمیل پاکت پستی ویژه خدمات الکترونیک هویت ملی
پس از تحویل دادن این مدارک و پرداخت وجه، به شما یک رسید داده می‌شود. زمان دریافت کارت ملی هوشمند المثنی در این رسید مشخص شده است. همان‌طور که پیش‌تر نیز به آن اشاره شد، دیگر نیازی به ثبت آگهی مفقودی کارت ملی نیست..

برآورد هزینه اخذ کارت ملی هوشمند المثنی

 

اقدامات اخیر دولت برای هوشمندسازی کارت های ملی، هزینه چاپ آگهی کارت ملی مفقود شده ملی را حذف کرده است. بنابراین ، تنها هزینه ای که باید بپردازید ، هزینه صدور مجدد کارت ملی هوشمند است که از باجه های پیشخوان دولت و از طریق دفاتر کارت واقع در آنها دریافت می شود.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار