اقراریان: انتصابات فامیلی ممنوع/مدیران باید از بدنه شهرداری جذب شوند

اقراریان در بررسی اساسنامه سازمان های وابسته به شهرداری گفت: در شهرداری تهران، کارکنان و مدیران با سابقه و کار آزموده ای وجود دارند. لذا شهردار باید در انتصاب مدیران، نگاه ویژه ایی به درون سازمان داشته باشد.

به گزارش رصد روز، مهدی اقراریان، رئیس کمیته نظارت و حقوق شهروندی شورا، در یکصد و هشتاد و پنجمین جلسه شورا در خصوص بررسی اساسنامه سازمان های وابسته شهرداری تهران گفت: در شهرداری تهران، مدیران و کارکنان با تجربه و سابقه عالی و جود دارند که حتی در دولت هم پست های مدیریتی می‌گیرند؛ ولی در شهرداری تهران، دیده نمی شوند. نباید مدیران باسابقه و کار بلد را کنار بگذاریم و برای پست های مدیریتی از بیرون نیرو جذب کنیم.

وی در ادامه گفت: از یکی از مدیران شهرداری پرسیده شد که استخدام خواهر زاده وی در مدیریت شهری، چگونه انجام شده است؟ وی در پاسخ گفت که  شهردار دستور داده اند!  آیا همه این موقعیت را دارند که خواهر زاده خود را جهت استخدام به شهردار تهران معرفی کنند.

اقراریان همچنین گفت: علت حساسیت من این است که بتوانیم‌ به صورت قانونمند، مسیری را مصوب کنیم تا افرادی که لیاقت دارند؛ بتوانند در حوزه های مدیریتی انجام وظیفه کنند و کسی که مثلاً در یک روستا مسئولیت داشته است؛ نتواند بدون ظوابط در شهرداری تهران مسئولیت بگیرد.

وی در ادامه پیشنهاد داد: در هیئت مدیره های سازمان‌ که در شهرداری تهران باید انتخاب شوند؛ نباید ظرفیت و توانمندی پرسنل شهرداری را نادیده بگیریم.

اعضای شورا، نظارت کافی و وافی بر سازمان ها و شرکت‌ها ندارند؛ لذا وجود یک عضو ناظر می‌تواند کمک کندتا تصمیمات دقیق تری اتخاد گردد. پیشنهاد من این است که تعداد سه نفر کارشناس، به دونفر تقلیل پیداکند. یک نفر از درون شهرداری و یک نفر از بیرون از شهرداری و یک نفر هم از اعضای شورا به عنوان عضو ناظر حضور داشته باشد. در کلانشهر مشهد هم اینگونه است که یک عضو شورا در سازمان ها حضور دارد.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط