البرز شرقی دومین تولید کننده زغالسنگ خام کشور می شود

بابک براتی مدیر عامل شرکت‌ زغالسنگ البرز شرقی از شرکت های تابعه ذوب آهن اصفهان‌ در حاشیه نخستین همایش و‌ نمایشگاه معدنکاری دیجیتال به خبرنگار ما گفت: شرکت معادن زغالسنگ البرز شرقی تامین کننده بخشی از زغال سنگ مورد نیاز ذوب آهن اصفهان است...

به گزارش رصد روز، بابک براتی مدیر عامل شرکت‌ زغالسنگ البرز شرقی از شرکت های تابعه ذوب آهن اصفهان‌ در حاشیه نخستین همایش و‌ نمایشگاه معدنکاری دیجیتال به خبرنگار ما گفت: شرکت معادن زغالسنگ  البرز شرقی تامین کننده بخشی از زغال سنگ مورد نیاز ذوب آهن اصفهان است و تولیدات این  شرکت که به طور عمده زغال سنگ کک شو است برای مصرف به ذوب آهن اصفهان ارسال می شود. وی افزود : طی یک سال گذشته تولید کنسانتره و زغال سنگ خام استخراجی از سه معدن این شرکت حدود ۳۰ هزار تن بوده است و برنامه ریزی شده از معادنی که در دو استان سمنان و گلستان داریم حدود ۲۰ درصد نسبت به شش ماهه دوم سال گذشته تولید زغال را افزایش دهیم .

مدیر عامل شرکت‌ زغالسنگ البرز شرقی گفت: طی خرداد و تیرماه سال جاری رکورد ۱۵ ساله تولید و تحویل زغال خام را به زغال شویی شرکت البرز شرقی شکستیم و حدود ۴۱ هزار تن زغال خام را به زغال شویی این شرکت تحویل دادیم که رکورد بزرگی به شمار می رود. رکورد روزانه دیگر حدود دو هزار ۷۰۰ تن زغال خام بوده  که به کارخانه زغالشویی تحویل شد.
بابک براتی اظهار داشت : طی حدود سه ماه گذشته نیز شرکت زغال سنگ البرز شرقی بعنوان سومین شرکت تولید کننده زغالسنگ خام کک شو کشور، بیست و دو هزار و هفتصد تن کنسانتره زغالسنگ‌ را برای ذوب آهن اصفهان تامین نمود.
وی گفت :در بخش های توسعه نیز در محدوده معدن رضی افتتاح تونل جدید انجام شد و چهار مجوز احداث تونل نیز در این منطقه گرفتیم و تونل شش و سه که مسدود شده بود بازگشایی شدند. همچنین شش تونلی که در منطقه رضی داریم تا ماه های آینده تولید زغال ما را حدود ۹ هزار تن افزایش خواهند داد .
مدیر عامل شرکت زغال سنگ البرز شرقی گفت: چهار تونل نیز  در منطقه طزره افتتاح کردیم و تلاش داریم در شش ماه آینده ۱۵ هزار تن زغال به چرخه زغال شویی اضافه کنیم. با انجام طرح های توسعه عنوان شده در آینده نزدیک این شرکت به جایگاه دومین تولید کننده زغالسنگ خام کشور دست خواهد یافت.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار