امنیت بخشیدن به روابط مالی، مهم ترین دستاورد قانون جدید چک

مدیر امور بازرسی و نظارت بانک شهر با تاکید بر اینکه شاهد سیطره قوانین برای استفاده درست از خدمات بانکی هستیم، گفت: امنیت بخشیدن به روابط مالی مهم ترین دستاورد قانون جدید چک بوده است. به گزارش رصد روز، به نقل از روابط عمومی بانک شهر، علی ا...

مدیر امور بازرسی و نظارت بانک شهر با تاکید بر اینکه شاهد سیطره قوانین برای استفاده درست از خدمات بانکی هستیم، گفت: امنیت بخشیدن به روابط مالی مهم ترین دستاورد قانون جدید چک بوده است.

به گزارش رصد روز، به نقل از روابط عمومی بانک شهر، علی اصغر غلامی با بیان اینکه اجرای قانون جدید چک در مدت زمان کوتاه، اقدامی جهادی و شایسته تحسین از سوی شبکه بانکی کشور بود، افزود: یکی از اقدامات مهم و تاثیرگذار در اجرای درست این قانون، آگاه سازی شهروندان و مشتریان بانک ها از روزهای ابتدایی بود.

وی با تاکید بر اینکه قانون جدید چک یک مطالبه عمومی بود که پس از سال ها اجرایی شده است، تصریح کرد: البته این مهم درست زمانی اتفاق افتاد که شبکه شعب بانک ها درگیر عوارض ناشی از شیوع ویروس کرونا بودند؛ اما شاهد بودیم روح این قانون به درستی اجرا و مورد استقبال گسترده هموطنان و به خصوص فعالان اقتصادی قرار گرفت.
غلامی با اشاره به اینکه قانون جدید چک از جهت های مختلف مورد توجه است، ادامه داد: در همین راستا می توان به کنترل و جلوگیری از مفاسد در معاملات، افزایش سلامت نقل و انتقال مالی، جلوگیری از پولشویی، شناسائی و ساماندهی وضعیت اعتباری مشتریان بانک ها، زمینه سازی بانک برای احراز ظرفیت و اهلیت مشتریان برای اعتبار سنجی دقیق تر در اعطای تسهیلات، تعهدات و خدمات بانکی و … اشاره کرد.
مدیر امور بازرسی و نظارت بانک شهر عنوان کرد: از دیگر موارد مهم قانون اصلاح صدور چک «مسدود سازی وجوه حساب صادرکنندگان چک های برگشتی در بانک ها» است که به تازگی اجرایی شده و قطعا می تواند اعتبار کامل را به این ابزار معامله مهم در کشور بازگرداند.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار